Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Hoeveel voedsel gooi je jaarlijks weg?

(1/5) > >>

Hizikigrrrl:
Een nieuwe zomer, een nieuwe poll!

Zo af en toe mest ik de keukenkastjes van mijn ouders uit als ze op vakantie zijn en dan moet ik altijd schandalig veel spullen weggooien die overtijd zijn. Gisteravond had ik een vuilniszak vol... Zelf ben ik er in mijn eigen huis ook niet altijd zo netjes in en verdwijnt er tot mijn grote schaamte te veel voedsel in de compostbak of de grijze container.

Hoe zit dat bij jullie thuis?
En zijn er producten die telkens weer blijven liggen, maar niet opgegeten worden?

Edit: en ik bedoel dit formaat vuilniszak: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vuilniszak

bambi:
Tot voor kort ging ik elke dag naar de supermarkt, toen gooiden we echt nauwelijks iets weg. Nu gaan we soms op zondag naar de suup om veel, grotere en zwaardere dingen in een keer samen te halen. Tot mijn schande dook er af en toe toch een pak geitenkaas of een zakje mozzerella op uit de achterste regionen van de koelkast.

Kliekjes hebben we weinig, omdat ik per dag kook, pasta afweeg, etc.

Wel blijft fruit soms te lang liggen (ik mag het vaak niet, en we zijn er allebei eigenlijk niet dol op).

Wat het meeste weggaat, zijn pakjes koekjes. Na een paar weken is de overgebleven helft oudbakken, en dan gaat het pak nog langzamer, totdat ik voorbij Pasen toch de kerstkransjes maar weggooi ...

Hausfrau:
Wat wij weggooien varieert van restjes die niet meer de moeite zijn om te bewaren (hoeveelheden met 5 man is vaak lastig inschatten) of restjes van nr. 3 die gewoon slecht eet, tot groenten/fruit die echt niet goed meer zijn. Ik merk dat vaak na 2/3 dagen fruit en groenten hier al begint te rotten. Gebruik je dan die krop sla toch net niet...
Spullen over datum hebben wij bijna nooit. Dat gebeurt wel eens met bijvoorbeeld aangebroken slagroom oid, maar wij kopen zo weinig pakjes etc. dat het echt bijna nooit voorkomt.

Overigens hebben ze vorige keer onderzocht dat mensen iets van 50 kilo voedsel per jaar weggooien, alleen daarvan is meer dan de helft onvermijdbaar, zoals bijvoorbeeld aardappelschillen en klokhuizen van appels.

Annet:
Wij gooien weinig weg.
We hebben een hond die van tafel eet, dus wat er over is ,is
voor haar.
Verder zijn er wel eens wat oude bananen en
 wat groente die er te zielig uit zien om op te eten.
Voor de rest probeer ik zo goed mogelijk in te kopen ,
want het is erg zonde .

LL de Ling:
Ik koop niet zoveel in, en ik heb vaak maling aan uiterste houdbaarheidsdatums. Maar soms vind ik wel eens een klein stukje kaas dat beschimmeld is in mijn koelkast.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie