Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Hoeveel voedsel gooi je jaarlijks weg?

<< < (3/5) > >>

Lona:
meestal kook ik voor 2 dagen. Soms heb ik de volgende dag er geen zin in, of blijft er wat over, dat gaat dan de bak in, want ik heb geen vriezer. Helaas gaat wat brood ook nog wel eens de bak in, ook weer vanwege geen vriezer.
Verder probeer ik zo min mogelijk weg te gooien, maar af en toe vind ik nog wel eens wat in de koelkast of voorraadkast wat niet meer kan.

Poek:
Dit is best wel schokkend: Bijna helft voedsel wordt weggegooid.

Miranda:

--- Citaat van: Poek op 10 januari 2013, 11:23:14 ---Dit is best wel schokkend: Bijna helft voedsel wordt weggegooid.

--- Einde van citaat ---

Wat ontzetttend zonde zeg.
Ik snap het ook niet goed, ik zou me dat financieel niet eens kunnen veroorloven...
Ook ik gooi echt weleens wat weg, maar ik probeer zo goed mogelijk in te kopen en niet teveel te koken.
Baal er altijd wel een beetje van als er iets de vuilnisbak in moet.

Poek:
Het is me niet duidelijk of voedsel dat door consumenten wordt weggegooid ook in de schatting van 30-50% is meegerekend. Maar in het algemeen is voedselproductie dus niet erg efficient: bij de fabriek gaat al behoorlijk wat verloren (wegens imperfectie b.v.), vervolgens in de winkel (vooral wegens over datum waarschijnlijk) en dan ook nog bij de consument.

Een mogelijke oplossing is om voedsel waar iets mee aan de hand is voor een lage prijs te verkopen. Het zal wel een reden hebben dat dat niet gebeurt (wellicht is weggooien goedkoper...)

Lady d'Arb@ñville:

Wij gooien bijna niets weg. Wat helpt is dat veel schilafval en stronken etc. naar het paard gaan. Wat mij doet afvragen of het getal in het artikel ook bereidings-afval meegeteld heeft? Nou ja dat zal bij benadering die 30% niet halen neem ik (optimistisch) maar aan.

Ik kan me dan ook meer druk maken om de hoeveelheid voedsel die vanuit de winkel wordt weggegooid, of zelfs eerder doorgedraaid.
Hoorde trouwens inderdaad een paar maanden geleden van een collega (van boerenafkomst), dat een collegaboer de aardbeien (geloof ik dat het om ging) maar op het veld liet verrotten omdat dat voordeliger was dan ze te plukken en trachten te verkopen...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie