Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Hoeveel voedsel gooi je jaarlijks weg?
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Poek op 10 januari 2013, 12:32:14 ---Een mogelijke oplossing is om voedsel waar iets mee aan de hand is voor een lage prijs te verkopen. Het zal wel een reden hebben dat dat niet gebeurt (wellicht is weggooien goedkoper...)
--- Einde van citaat ---
Volgens mij betekent dat gewoon dat er teveel geproduceerd wordt. Het groente-equivalent van de zuivelberg.
En dan nog importeren we een boel groente uit Kenia?
Poek:
Ja, het zal waarschijnlijk een kwestie zijn van de vrije markt die niet goed functioneert. In zo'n geval is het aan overheden om in te grijpen.
Antje:
Bij deze kan ik melden dat ik tegenwoordig steeds beter wordt in voedsel invriezen en restjes verwerken, waardoor we minder weggooien. Maar sinds we in Gouda wonen hebben we geen groene container meer, dus ik vind het ineens ook nog veel belangrijker om voedsel niet weg te gooien.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Antje op 10 januari 2013, 19:40:58 ---Maar sinds we in Gouda wonen hebben we geen groene container meer, dus ik vind het ineens ook nog veel belangrijker om voedsel niet weg te gooien.
--- Einde van citaat ---
Misschien is een Bokashi-emmer dan iets voor je?
http://www.eco-logisch.nl/Bokashi-EM-Bokashi---Keukenemmer---complete-set-1309
Ik heb er hier 2 staan, gekregen van iemand, maar ben nog niet heel actief er mee bezig geweest. Eerdaags emmer 1 eens leeghalen, kijken hoe het er nu uit ziet:).
bambi:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 10 januari 2013, 20:25:21 ---
--- Citaat van: Antje op 10 januari 2013, 19:40:58 ---Maar sinds we in Gouda wonen hebben we geen groene container meer, dus ik vind het ineens ook nog veel belangrijker om voedsel niet weg te gooien.
--- Einde van citaat ---
Misschien is een Bokashi-emmer dan iets voor je?
http://www.eco-logisch.nl/Bokashi-EM-Bokashi---Keukenemmer---complete-set-1309
Ik heb er hier 2 staan, gekregen van iemand, maar ben nog niet heel actief er mee bezig geweest. Eerdaags emmer 1 eens leeghalen, kijken hoe het er nu uit ziet:).
--- Einde van citaat ---
Het moet weliswaar anaeroob, maar hou het niet te nat. Dan wordt het erg vies.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie