Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Schelpen?
Eefje1976:
Poeh, wat een pittige discussie, en het begon met een schelpje voor de kindjes.....
Mooi van meerdere kanten belicht, bedankt allemaal!
Draek:
--- Citaat van: Maartje! op 13 december 2008, 00:38:46 ---
--- Citaat van: Draek op 12 december 2008, 12:45:26 ---Overigens richt ik me echt niet op de mensen die toch niet te overtuigen zijn.
--- Einde van citaat ---
Los van de vraag wie er gelijk heeft vraag ik me af waarom je zoiets verstandigs zegt en dan toch de moeite doet er zoveel omheen te tiepen...
--- Einde van citaat ---
In een publieke discussie gaat het er niet om de 'tegenstander' in de discussie te overtuigen. Als ik op straat 1 tegen 1 een discussie heb. En die persoon is niet te overtuigen, dan ga ik daar geen energie aan kwijt zijn, dat kap ik af (anders verspil je tijd en had je net zo goed 2 of 3 andere mensen in die tijd kunnen aanspreken op straat en informatie kunnen overhandigen). Staat er om ons heen een groep mensen die mogelijk wel te bereiken zijn, dan voer ik gerust een discussie.. ik overtuig die 'tegenstander' dan niet, maar mogelijk wel geïnteresseerden om mij heen.
Zelfde geld op fora. Het gaat niet alleen of niet zozeer om diegene waarop je reageert.
Lama:
Sorry, maar je kan ook té extreem leven...
Als zélfs een schelpje oprapen op het strand al te veel is, dan kan de mensheid beter collectief zelfmoord plegen. Sorry, maar als mens héb je nou eenmaal een impact op de aarde/het milieu. Je kan je best doen, maar het leven moet ook draaglijk blijven...
IneN:
--- Citaat van: Lama op 28 december 2008, 22:07:57 ---Sorry, maar je kan ook té extreem leven...
Als zélfs een schelpje oprapen op het strand al te veel is, dan kan de mensheid beter collectief zelfmoord plegen. Sorry, maar als mens héb je nou eenmaal een impact op de aarde/het milieu. Je kan je best doen, maar het leven moet ook draaglijk blijven...
--- Einde van citaat ---
Ik ga heus niet staan huilen omdat ik geen schelpjes meer mag rapen hoor.
Poehoee het leven is zó ondraaglijk.
Lovelocker:
Wat ik ervan weet, moet je in verre buitenlanden maar geen schelpen kopen(en al helemaal geen koraal e.d.). Maar gezien we o.h.a. niets weten van de uitheemse flora/fauna-gang-van-zaken, gewoon niet doen. Afgezien dat je natuurlijk voor het milieu en de natuur uberhaupt geen verre reizen zou moeten maken. Dat irriteert mij altijd zo: in mijn ogen een beetje veganistisch "zoeken" (voorbij de eieren en de zuivel :thumbsup:, kan ik geen veganist meer begrijpen) en wel de hele wereld over en zo(in het algemeen gesproken he, ik bedoel Draek niet).
Ik zoek nog steeds een variant van "pennywise, mountfoolish" maar dan in milieu-opzicht. Misschien eens aan een engelstalige ex- vragen bij gelegenheid, als die er ooit komt.
Je kunt hier m.i. alles van het strand rapen: als het al niet (lang) dood is, dan gaat het dat... En we hebben het over biljoenen of zoiets. Ik denk niet dat je ook maar 1 heremietkreeftje dakloos gaat maken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie