Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Schelpen?

<< < (2/8) > >>

Sander:
Erom lachen is niet helemaal netjes, maar het valt onmogelijk recht te praten dat je aan de ene kant geen schelpjes van het strand gaat rapen vanwege een mogelijke impact op het gebied, terwijl je aan de andere kant dagelijks zit te poepen en te plassen en dat gewoon door de plee spoelt. Vind je jezelf nog steeds een realist? :)

Draek:

--- Citaat van: Sander op 02 december 2008, 13:40:36 --- Erom lachen is niet helemaal netjes, maar het valt onmogelijk recht te praten dat je aan de ene kant geen schelpjes van het strand gaat rapen vanwege een mogelijke impact op het gebied, terwijl je aan de andere kant dagelijks zit te poepen en te plassen en dat gewoon door de plee spoelt. Vind je jezelf nog steeds een realist? :)
--- Einde van citaat ---

Als je het beiden doet heb je meer impact dan als je 1 van de 2 doet he ;)

Maar serieus, het gaat me niet om een schelpje hier en daar, maar over dat er best over nagedacht mag worden wat dingen weghalen voor consequenties kan hebben. En nu zal er niet enorme ladingen schelpen op NL strand weggehaald worden, omdat het dan over schelpen gaat die weinig mensen bijzonder vinden, maar op sommige stranden in de wereld liggen er ander soort schelpen die dus door veel zee/strandleven gebruikt wordt. En als daar busladingen vol toeristen komen die deze type schelpen weghalen, dat het dan wel degelijk een hoop impact kan geven. Dus mijn reactie is om even over na te denken.

greet:
ik moest ook eventjes giechelen toen ik mij de belgische kust voor ogen haalde en de impact die schelpen rapen erop heeft...
gelukkig ging het over exotische stranden, en daar weet ik dan weer niks over, dus daar lach ik niet mee  ;)

Lovelocker:
Ik dacht aan de enorme aanslagen door de mens momenteel in de zeeen en oceanen, wat men o.a. wegvist en de veelheid aan exoten/plagen en weet ik wat al niet meer en dacht aan die paar schelpjes rapen op het Noordzeestrand. Ik wilde eerst die parabel vertellen waarin 1 opdracht was de zandkorrels op het strand te tellen, maar die wilde maar niet opborrelen in klutshoofd.

Draek:

--- Citaat van: Lovelocker op 02 december 2008, 16:35:05 ---Ik dacht aan de enorme aanslagen door de mens momenteel in de zeeen en oceanen, wat men o.a. wegvist

--- Einde van citaat ---

Tsja, daar zijn de vegetariƫrs ook nog een beetje schuldig aan he...

Maar het is wel dieptriest allemaal. Afgelopen tijd is er wel veel aandacht rondom geweest. O.a. Dos Winkel die daar veel over kan vertellen. Maar misschien is het allemaal te laat.
De vissers in afrika gaan zelfs piraatje spelen, omdat ze daar al amper wat vangen (weggevangen door de westerse vissersvloten).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie