Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Stevia, een natuurlijke suikervervanger
Willem2:
Heel goed alternatief voor iedereen die geen kunstmatige zoetstoffen wil gebruiken is stevia-extract dit is een natuurlijke zoetmaker afkomstig van de stevia plant wat in landen als china en japan al jaren als suikervervanger word gebruikt. gebruik het al weer een mooi tijdje voor in de thee - koffie enz. heeft een natuurlijke zoete smaak en bevat praktisch geen callorieen en dan ben je lekker van die chemische r.z.... af. groetjes Willem2
IneN:
--- Citaat van: Willem2 op 23 september 2008, 22:38:57 ---Heel goed alternatief voor iedereen die geen kunstmatige zoetstoffen wil gebruiken is stevia-extract dit is een natuurlijke zoetmaker afkomstig van de stevia plant wat in landen als china en japan al jaren als suikervervanger word gebruikt. gebruik het al weer een mooi tijdje voor in de thee - koffie enz. heeft een natuurlijke zoete smaak en bevat praktisch geen callorieen en dan ben je lekker van die chemische r.z.... af. groetjes Willem2
--- Einde van citaat ---
Mijn mama wou het vorige week kopen. Het is uit de markt gehaald in Belgiƫ (weetniet of dat dus ook zo in in Nederland?) .
Hizikigrrrl:
Willem, wat voor vorm gebruik jij? Iets van 10 jaar geleden heb ik stevia gebruikt uit zo'n klein flesje met druppelaar, maar dat was heel bitter en goor. Ik wil het wel weer eens proberen in een smakelijkere vorm.
Mijn thuiskweek-stevia is geen succes geworden: niets kwam op.
Willem2:
Het geval in nederland is dat het niet meer onder de naam zoetstof verkocht mag worden. De eerste flesjes die ik haalde stond op zoeter dan zoet voedingssuplement van avanz, dezelfde flesjes staat nu op stevia - extract (voor uitwendig gebruik). De drogist vertelde me dat dit vooral te maken had met bepaalde rechten die er in nederland zijn ten opzichte van verkoop van wel of niet officiele zoetmakers, en dat er nogal wat vrees zou zijn dat het een grote schade zou aanbrengen in de suikerindustrie als het eenmaal grootschalig op de markt zou komen. Momenteel bestel ik ze altijd bij derodepilaren.nl dat zit geloof ik in zeeland, Goes of zo en dat voldoet prima.groetjes Willem2
Willem2:
O ja er zijn inderdaad twee soorten en een daarvan is inderdaad niet zoet maar bitter, maar als je de stevia van AVANZ bestelt dan heb je de zoete en dat is volgens mij ook de enigste soort die ze bij de rode pilaren verkopen. groetjes Willem2
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie