Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Stevia, een natuurlijke suikervervanger

<< < (4/14) > >>

Anand:
Ik koop elk voorjaar stevia plantjes bij de intratuin, om een vreemde reden overleven ze hier de winter nooit. Een blaadje smaakt prima in de thee maar blijft een groen bijsmaakje hebben. Wordt overigens verkocht als honingkruid.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 04 oktober 2008, 15:31:41 ---Het lijkt me heel interessant om eens ijs of een mousse hiermee te zoeten.

--- Einde van citaat ---

Ik heb er dus ijs mee gemaakt en dat ging prima! Ik heb het idee dat stevia goed te combineren is met kokos:
http://www.vegatopia.com/kerst2008/kerstmenus.php?subaction=showfull&id=1228255419&archive=&start_from=&ucat=60&#trifle
(plug*plug :P)

Lovelocker:

--- Citaat van: Anand op 17 oktober 2008, 16:33:29 ---Ik koop elk voorjaar stevia plantjes bij de intratuin, om een vreemde reden overleven ze hier de winter nooit. Een blaadje smaakt prima in de thee maar blijft een groen bijsmaakje hebben. Wordt overigens verkocht als honingkruid.

--- Einde van citaat ---
Behandel je ze wel als kuipplant? Ze zijn niet vorstbestendig. Volgens mij gaan ze het begeven onder de 5 graden boven O, zoiets.

Poek:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 04 oktober 2008, 15:31:41 ---Oei, wat is dat zoooooooeeeeeeet! 3 Druppels in een groot glas thee en het was al niet meer te zuipen, hihi.

--- Einde van citaat ---

Maar is het wel geschikt als suikervervanger voor in thee?

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Poek op 27 maart 2009, 16:50:07 ---
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 04 oktober 2008, 15:31:41 ---Oei, wat is dat zoooooooeeeeeeet! 3 Druppels in een groot glas thee en het was al niet meer te zuipen, hihi.

--- Einde van citaat ---

Maar is het wel geschikt als suikervervanger voor in thee?

--- Einde van citaat ---

Hoe bedoel je? Qua verhitting of smaak?
Het spulletje dat ik kocht is prima te gebruiken als suikervervanger in de thee, maar ik zou zeker beginnen met 1 drupje;). Zelf gebruik ik geen suiker in de thee en is het voor mij al snel te zoet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie