Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Stevia, een natuurlijke suikervervanger
Poek:
Net mee begonnen!
En opdelen is een idee, of doormiddensnijden, da's waarschijnlijk makkelijker.
Poek:
Ik ben een ander zoetmiddel tegengekomen, waarover goede berichten zijn verschenen: tagatesse. Het schijnt zelfs in de supermarkt te koop te zijn?
Hizikigrrrl:
Super de Boer verkoopt iig al een poos producten van Damhert die met tagatose gezoet zijn. Aangezien die nog altijd een boel calorieen bevatten en koolhydraten ga ik liever voor het echte werk ;D. Het prebiotische effect is natuurlijk wel positief.
De zoetstof zou ik best eens willen proberen, hoewel er twijfel is over de hoeveel koolhydraten in het product. Dat vind ik wel opvallend, dat er her en der compleet verschillende info gegeven wordt. Zo zou de glycemische waarde volgens sommige sites 0 zijn, terwijl anderen het op 7,5 houden.
@rno:
Ik heb wel eens vernomen, dat als je jezelf voor de mal houdt met zoetstoffen, dat je lichaam dan reageert alsof het suiker verwacht. En heel "boos" is, als dit niet zo is. >:(
Oftewel een onjuist reagerend lichaam kan storingen veroorzaken in de voedselverwerking.
Stevi:
Hmmm, Willem2, steviatabletten lijken mij moeilijk doseerbaar en bovendien zitten daar weer kleefstoffen in.
Ik gebruik zelf stevia-extract. Na enig zoekwerk bleek daar ook nog wel enig kwaliteitsverschil in te zitten (meer of minder zoet, al dan niet met een wat bittere nasmaak).
Nog zoeter dan de stevia-extract is de steviapoeder (stevioside). Het is even wennen, maar dan vind je jouw eigen dosering.
Helaas druk er een taboe op de verkoop als supplement, maar hopelijk is dat in 2010 afgelopen met een nieuw besluit van de EU.
Voor Belgiƫ ligt de verkrijgbaarheid soms nog problematischer. Een kwestie van de juiste contacten (ik heb er nog wel een voor je :D)
Succes!
:P
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie