Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Stevia, een natuurlijke suikervervanger

<< < (10/14) > >>

Gwennepen:
Hm, en ik ontdek nu net dat er in deze lactose zit. Terwijl ik alleen nog veganistisch eet. Er zat weer een winkans aan verbonden. Hopen maar dat ik het niet word dit keer. ;)

Gwennepen:
Er zit in de natrena trouwens maar 12,5% stevia en in stevija zoetjes 97%. Ik zal eens een keer niet lezen. :P

Aphyna:
Ik heb nu ook druppeltjes van de Tuinen, en ik vind het lekker! Geen gekke bijsmaak zoals bij andere zoetstoffen, ik proef het eigenlijk niet/nauwelijks. Alleen zoet. Nu gebruik ik ook niet veel omdat ik mijn drankjes niet al te zoet drink, kan me wel voorstellen dat als je normaal 5 klonten suiker in je koffie doet (en die mensen ken ik), dat je dat moet vervangen met zo veel druppeltjes dat je dan wél duidelijker proeft dat het geen suiker is.

Gwennepen:
Ik heb ook de druppeltjes. Op aanraden van een vriendin die de zoetjes niet lekker vond. Idd groot verschil. Megaduur, dat wel. Maar je hebt echt maar 2 druppels nodig op een mok koffie (met sojamelk in mijn geval).

Poek:
Interessant artikel over stevia vandaag in de Volkskrant vandaag, o.a. over waarom het zo lang geduurd heeft dat het goedgekeurd werd. Voor geinteresseerden is het hier te lezen (pagina 5 tweede katern).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie