Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Stevia, een natuurlijke suikervervanger

<< < (11/14) > >>

@rno:
Interessant artikel. (Men verwacht dat dingen onder de knie worden gebracht.)

Geef mij maar gewoon weinig suiker.

Poek:

--- Citaat van: @rno op 06 februari 2013, 19:13:54 ---(Men verwacht dat dingen onder de knie worden gebracht.)

--- Einde van citaat ---

Is dat een grapje, een verschrijving, een citaat of een uitdrukking die ik niet ken?

@rno:

--- Citaat van: Poek op 06 februari 2013, 19:18:19 ---
--- Citaat van: @rno op 06 februari 2013, 19:13:54 ---(Men verwacht dat dingen onder de knie worden gebracht.)

--- Einde van citaat ---

Is dat een grapje, een verschrijving, een citaat of een uitdrukking die ik niet ken?

--- Einde van citaat ---

Op de pagina 6 rechts van rode tekst "HOE SMAAKT STEVIA" >>> "Uiteindelijk zullen de problemen wel onder de knie worden gebracht...."

Poek:
Ik ben aan het zoeken aan een Stevia-product om b.v. yoghurt te zoeten. Dat blijkt nog zo makkelijk.

Pure steviapoeder is wel te krijgen (b.v via Ebay) maar lijkt me lastig te doseren.
In de supermarkt verkopen ze producten met 3% stevia en verder maltodextrine. Doe maar niet.
Het wordt ook gemixt met inuline, een vezel. Dat is op zich best goed spul, maar niet iedereen reageert er goed op: "Het geeft vaak gasvorming als ‘bijwerking’." Oei.
Ik heb het ook met cacaopoeder gemixt gezien, op zich ook goed spul, maar ik ben bang voor dezelfde bijwerking...
Als siroop met b.v. aardbei lijkt me wel geschikt. € 12.90 voor een flesje (incl. verzendkosten) is wel duur. Misschien is de siroop van Cool Bear (eigenlijk voor kinderen bedoeld) ook iets.

Verder had ik ooit gelezen dat Coca Cola ook Stevia zou gaan gebruiken. Nog even weer gecheckt: volgende maand komt Coca Cola Life op de markt! Dat is dus cola gedeeltelijk gezoet met stevia. Er komt ook een flinke reclamecampagne (waarin vast niet vermeld wordt dat er nog steeds best veel suiker in zit).

B@ñ@ñenschuimpje:

--- Citaat van: Poek op 02 december 2014, 00:17:17 ---Pure steviapoeder is wel te krijgen (b.v via Ebay) maar lijkt me lastig te doseren.

--- Einde van citaat ---

Kan je dat zelf niet in water oplossen of zo, zodat je iets hebt wat makkelijker te doseren is? Of kan dat niet bewaard worden? Ja ik roep maar wat, zonder enige kennis van dat spul.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie