Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Groene pannen

<< < (3/3)

willem:
Het grootste probleem met anti-aanbaklagen is dat de pan niet heet genoeg wordt. Ik gebruik die pannen alleen als ik zo'n gepaneerd geval van Tivall bak. Dan gebruik ik heel weinig vet en in een goede wokpan zonder anti aanbak plakt dit dan geheid aan de bodem vast. Maar dat is maar één keer in de maand ongeveer. De wokpan is van roestvrij staal en kan lekker heet worden. Maar op een gewoon keukengas ook niet heet genoeg. Ik heb geen wokbrander thuis (een grote gasbrander die wel 2 tot 3 keer zo heet kan branden dan een gewone gaspit) en probeer de pan zo heet mogelijk te laten worden en dan groentes aanbraden. Doe ik dat, dan heb ik ook geen last van tofoeaankoekingsproblemen.

Wombat:
Ik heb intussen zo'n BK-pan. Hij bevalt erg goed. Ik had al wat antiaanbakkoekenpannen, en ook plaatstalen koekenpannen die gewoon loeiheet mogen worden, maar deze is nu zonder meer mijn favoriet. Hij mag namelijk ook goed heet worden.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Wombat op 22 oktober 2010, 10:56:15 ---Ik heb intussen zo'n BK-pan. Hij bevalt erg goed. Ik had al wat antiaanbakkoekenpannen, en ook plaatstalen koekenpannen die gewoon loeiheet mogen worden, maar deze is nu zonder meer mijn favoriet. Hij mag namelijk ook goed heet worden.

--- Einde van citaat ---

Ben je nog steeds blij met je pan?

Wombat:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 17 april 2011, 22:03:24 ---
--- Citaat van: Wombat op 22 oktober 2010, 10:56:15 ---Ik heb intussen zo'n BK-pan. Hij bevalt erg goed. Ik had al wat antiaanbakkoekenpannen, en ook plaatstalen koekenpannen die gewoon loeiheet mogen worden, maar deze is nu zonder meer mijn favoriet. Hij mag namelijk ook goed heet worden.

--- Einde van citaat ---

Ben je nog steeds blij met je pan?

--- Einde van citaat ---
Jazeker. Nog steeds, ook nu het nieuwe er wel van af is, bak ik supergraag pannenkoeken, wat  ik niet deed toen ik die pan nog niet had. Dat gaat namelijk veel beter in die pannen. Ik heb intussen ook een andere maat gekocht, zodat ik ze voor meer dingen kan gebruiken. Ik heb nu 20 en 28 cm.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie