Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Tuin- en natuurwaarnemingen

<< < (7/33) > >>

bambi:
Ik dacht we voor de naakslakken de egel hadden.  ;D
Maar die woont in de achtertuin, en de buren klagen erg over naaktslakken in de voortuin terwijl daar veel kikkers zitten. Dus echt dooreten doen ze blijkbaar niet.

LelleL:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 17 juli 2009, 12:47:17 ---Er liep vannacht op de parkeerplaats een flinke steenmarter rond, onder de auto's. Poes en ik hebben zeer geinteresseerd naar hem zitten kijken totdat hij in de tuin van de buuv verdween. Prachtig beest, maar hopelijk kan hij nergens mijn zolder binnendringen :-X.

--- Einde van citaat ---

Jaloers
Heb nog nooit een steenmarter gezien!
Wel naaktslakken. Heel heel veel zelfs.   :-\

Monique:
Net terug van een weekje vakantie en wel een paar bijzondere beestjes gezien die ik nooit eerder live had gezien:
Omgeving Stramproij (Limburg): Koninginnepages
De Grote Peel (natuurgebied): Blauwborstje, Dodaars en als toegift een ree/hert op 10 meter afstand (nooit zo dichtbij gezien)
Groenlo (Gelderland): op het terras bij een hele leuke wijngaard: gekraagde roodstaart
Nog wel meer mooie flora/fauna gezien maar geen nieuwe zaken voor mij persoonlijk.

Sam:
Vanmorgen een moeder fazant gezien met 5 halfwas jongeren. Lijkt me best veel voor fazanten toch? Er waren erg veel fazanten te zien onderweg. Verder vandaag het verschil geleerd tussen houtduiven en gewone duiven: houtduiven hebben een soort witte ring om hun hals. Wist ik niet  :-[

Verder was de naaktslakken kamikaze brigade "het gras zal altijd groener zijn, aan de andere kant van het fietspad" ruim vertegenwoordigd. Ja, het heeft geregend en ja, het asfalt fietspad glijdt dus lekker. Maar moeten ze er daarom met zijn allen op uit? Meer fietspad gezien dan omgeving verder, want ik slalom braaf tussen alle slakken door.

LelleL:
Hele tuin zit vol met vlinders.
De witte buddleia bloeit en opeens vinden ze de andere buddleja's ook lekker.
Ze zitten op de plantjes en massaal ook op het grit tussen de plantjes...

Lang leve het mooie weer!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie