Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Tuin- en natuurwaarnemingen
Monique:
--- Citaat van: Sam op 23 juli 2009, 16:45:36 ---Vanmorgen een moeder fazant gezien met 5 halfwas jongeren. Lijkt me best veel voor fazanten toch? Er waren erg veel fazanten te zien onderweg. Verder vandaag het verschil geleerd tussen houtduiven en gewone duiven: houtduiven hebben een soort witte ring om hun hals. Wist ik niet :-[
--- Einde van citaat ---
Wat versta jij dan onder 'gewone' duif? Je hebt tortels, hout, hole, stads... wellicht bedoel je de laatste met gewone, gezien het feit dat je in Leiden woont?
En een fazant met 5 jongen, ik weet niet of dat veel is. Onze overbuur heeft vorig jaar een (verlaten) fazantennest met 4 eieren gevonden, zelf uitgebroed (onder een lamp of een van zijn kippen, dit voor de bijdehante opmerkingen). Dus ik denk dan dat 5 niet overmatig veel is.
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Laurie op 17 juli 2009, 13:15:37 ---
--- Citaat van: bambi op 17 juli 2009, 10:23:10 ---Even ontopic: heel veel kikkers in de tuin, ook in de teil met waterplanten.
--- Einde van citaat ---
Hee, hier heb ik ook gisteren een hele dikke kikker ontdekt: hij plonste zo de vijver in en daar schrok ik wel van omdat ik niet wist dat we een buurkikker hadden en dan schiet er ineens wat voor je voeten langs. Volgens de visite eten ze ook naaktslakken dus hij/zij is meer dan welkom: er zijn al heel wat planten verdwenen in één nacht. >:(
--- Einde van citaat ---
Hopelijk was het geen brulkikker.
Laurie:
Nee, daar hadden we ook over zitten denken: onze slaapkamer is aan de tuinkant. Sindsdien niks meer van de kikker gehoord of gezien. :)
Sam:
--- Citaat van: Monique op 23 juli 2009, 18:14:43 ---
--- Citaat van: Sam op 23 juli 2009, 16:45:36 ---Vanmorgen een moeder fazant gezien met 5 halfwas jongeren. Lijkt me best veel voor fazanten toch? Er waren erg veel fazanten te zien onderweg. Verder vandaag het verschil geleerd tussen houtduiven en gewone duiven: houtduiven hebben een soort witte ring om hun hals. Wist ik niet :-[
--- Einde van citaat ---
Wat versta jij dan onder 'gewone' duif? Je hebt tortels, hout, hole, stads... wellicht bedoel je de laatste met gewone, gezien het feit dat je in Leiden woont?
--- Einde van citaat ---
Ja, ik heb de laatste jaren voornamelijk patatduiven eeehhh stadsduiven gezien hier in Leiden :)
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Sam op 23 juli 2009, 21:57:38 ---Ja, ik heb de laatste jaren voornamelijk patatduiven eeehhh stadsduiven gezien hier in Leiden :)
--- Einde van citaat ---
Vliegende ratten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie