Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Tuin- en natuurwaarnemingen
LelleL:
Ik heb al sinds gisteravond een zeer luid tjilpend jong mereltje in mn tuin. Ik vermoed dat mama aan een vogel ten prooi is gevallen en dat hij haar aan het roepen is.
Hij is zo verschrikkelijk sneu. Wou dat ik kon helpen maar hij vliegt van dak naar heg.
Zoals ie zich gedraagt gaat is ie ook een lopend doelwit want mn katten hebben het hele jaar nog niet zo gekwijlt (wat was dat woord ook al weer) als de laatste paar uren.
Hizikigrrrl:
Hier op de parkeerplaats waren net 2 katten aan het vechten. Nadat de een jammerend op de grond was gaan liggen als teken van overgave en de andere kat er een beetje valskijkend bij stond, komt er een jonge ekster (die alles kwetterend had gadegeslagen) vanuit de boom vliegen en gaat op 2 meter afstand van die katten zitten!
Vervolgens scharrelt hij een beetje rond, eet eens wat en op een gegeven moment was de ekster nog maar 1 meter van de katten verwijderd. De katten waren te druk met elkaar om er achteraan te gaan, dus de mafkees heeft het overleefd. Misschien dacht hij dat zijn papa en mama ruzie hadden? De katten waren namelijk ook zwart-wit.
Christiaan:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 22 augustus 2009, 13:11:25 ---Hier op de parkeerplaats waren net 2 katten aan het vechten. Nadat de een jammerend op de grond was gaan liggen als teken van overgave en de andere kat er een beetje valskijkend bij stond, komt er een jonge ekster (die alles kwetterend had gadegeslagen) vanuit de boom vliegen en gaat op 2 meter afstand van die katten zitten!
Vervolgens scharrelt hij een beetje rond, eet eens wat en op een gegeven moment was de ekster nog maar 1 meter van de katten verwijderd. De katten waren te druk met elkaar om er achteraan te gaan, dus de mafkees heeft het overleefd. Misschien dacht hij dat zijn papa en mama ruzie hadden? De katten waren namelijk ook zwart-wit.
--- Einde van citaat ---
O nee hoor, eksters zijn gewoon hondsbrutaal. Ik heb op de campus van de UT gewoond, daar zaten veel eksters en veel katten, en die eksters joegen soms gewoon katten weg met hun lawaai.
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Christiaan op 22 augustus 2009, 13:34:20 ---
O nee hoor, eksters zijn gewoon hondsbrutaal.
--- Einde van citaat ---
Een beetje kat laat zich anders niet door een hond wegjagen.
lieve lijn:
onze buren hebben 3 doodenge hondjes ( heb ik geloof ik al eens genoemd in de katten en poezendraad) nu blijkt dat het gaat om 2 enge hondjes en 1tje (de oudste en rustigste) die serieus vriendjes probeert te worden met vlinder. Tot mijn verbazing zag ik vanmiddag hondje doodstil tegen de draad liggen kijken naar poes (neus strak tegen hek aan) en poes strak tegen het hek aan de andere kant al kopjes gevend :o :heart: dit duurde zo'n 3 sec. want toen kwam een van de andere mormels eraan en die vertrouwd poes dus echt niet (en logisch als je ziet hoe opgefokt die altijd zijn)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie