Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Tuin- en natuurwaarnemingen

<< < (10/33) > >>

LelleL:

--- Citaat van: Lovelocker op 12 september 2009, 20:09:01 ---
--- Citaat van: Lelle op 12 september 2009, 08:52:23 ---Vroege voorjaars vlinders hebben ook nectar nodig he!
Maar bollen zijn dus altijd vroeg bloeiers? Wist ik niet eens.

--- Einde van citaat ---
Nee, maar wel degenen die nu in de bollencatalogus staan. Ook een paar laters: die NU bloeien. Dat zijn misschien wel vlinderplanten(hersftkrokus, saffraankrokus, herfststijlloos). Er zijn genoeg planten in bloei voor de vlinders, hoor.

--- Einde van citaat ---
Ze zitten nog regelmatig in mn tuintje, maar het kunnen er altijd meer zijn he.

Ik heb er trouwens 3 op zolder zitten, ik denk atalanta's. Weet niet goed wat ik met ze aan moet. Kan me niet voorstellen dat ze het ene weliswaar kleine raampje niet kunnen vinden en ze zitten met zn drieën al zeker een week tegen mn schuine dak aan, zonder te bewegen. Winterslaap? Lijkt me niet handig op een zolder die swinters door cv warm wordt, maar om ze nou weg te halen...

Monique:
De gele vlinderstruik voor staat volop in bloei en het wemelt er van de vlinders: dagpauwoog, bruin zandoogje, distelvlinder, atalanta en gehakkelde aurelia hebben het er maar druk mee. Achter op een van de paarse vlinderstruiken zag ik ook nog de kleine vos. Vlinders zijn zo mooi! (maar de rupsen van het koolwitje op m'n boerenkool niet  :()

LelleL:
Ik wil ook een gele vlinderstruik. Die heb ik nog niet. Kan er vast wel een plekkie voor vinden.
Zag er latste ook een helemaal vol met vlinders. De mijnes waren vandaag ook in trek, de witte buddleija is tegen al mijn verwachtingen in opnieuw gaan bloeien tot groot vermaak van allerlei fladderigs. En de rest van de struikjes trekken nu opeens wel vlinders. Rare beestjes. Misschien moet ik morgen die 3 winterslaaphouders op mijn zolder maak wakker maken en in het zonnetje op struik zetten...

bambi:
Het is geen tuin-en kamerplant, dus dan is de goede draad (of we moeten een verjaardagskado-draad maken!)
Ik heb een pot om vlinders te laten overwinteren gekregen, grijze klei met blauw tuutje erop. En erbij drie heksenmutsen, die je vult met stro, waar dan insecten inkruipen. Leuk voor de beestjes, of heel wreed, leuk voor de koolmeesjes. :angel:

Dus ik ga nu 3 mooie blauwe heksenmutjes in mijn gazon planten.
Voor wie nieuwsgierig is, zie: http://www.devogelpot.nl

LelleL:

--- Citaat van: bambi op 18 oktober 2009, 15:26:05 ---Het is geen tuin-en kamerplant, dus dan is de goede draad (of we moeten een verjaardagskado-draad maken!)
Ik heb een pot om vlinders te laten overwinteren gekregen, grijze klei met blauw tuutje erop.

--- Einde van citaat ---
Of gewoon een zolder nemen. Werkt ook :)
Hij ziet er wel leuk uit, lijkt me alleen wat koud in de winter voor vlindertjes?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie