Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Tuin- en natuurwaarnemingen
lieve lijn:
onze tuin is een druk bezocht stukje grond.. er wonen.. 2 bijenvolken (papa is hobbyimker) een stuk of 80 vissen (kunnen er ook 100 zijn ze liggen nooit stil om te tellen) een familie spitsmuis, een paar vleermuizen komen regelmatig aanwaaien (maar wonen een paar huizen verderop in het tuinhuisje ::)) een berg kikkers en papa heeft de mol net een paar weken geleden hardhandig buiten gezet.. (lees: 60 cm diep gaas ingegraven om te voorkomen dat mollie weer komt logeren)
moet zeggen vindt t geweldig ;D
Lovelocker:
--- Citaat van: bambi op 26 juni 2009, 23:22:56 ---Hier hebben we een egel, kikkers en veel hommels. Ik wil ze eigenlijk beter leren kennen en weten welke hommels het zijn, maar er nog niet de puf voor gehad. :-\
--- Einde van citaat ---
Ik moet nog ergens....ergens in dit kleine huis, met een enorme berg rommel overal....een hommelkaart hebben liggen. Beloven doe ik niets. Maar als ik het ding binnenkort tegenkom, mag je hem hebben. Hommels zijn zo gezellig. Toen ik hier ging wonen en mijn allereerste tuintje had, ben ik begonnen te planten voor hommels. Tot op heden zoemt en gonst het. 4 soorten telde ik eens met die kaart. Zit ook goed in de zweefvliegen. Helaas: qua vlinders is het mager, algemeen beeld. Ik had ooit een grote griebel in een naald van Cleopatra en die had de enige bloemknop opgevreten. Dat was een ligusterpijlstaart geloof ik, in ieder geval een pijlstaart.
LelleL:
Ik heb mn tuin sinds 4 jaar speciaal ingericht voor vlinders en bijen, lekker veel nectar plantjes en plekjes voor brandnetels enzo. Maar dit is het eerste jaar dat ze ook echt komen.
Na het slechte vlinderjaar van vorig jaar ben ik dan ook helemaal blij. Het stikt ook van de bijen en hommels, gezellig hoor.
Ik kan de kleine rakkers alleen nog steeds niet uit elkaar halen en heb tot op heden nog geen rups gezien. Maar ooit ga ik me ertoe zetten ze uit elkaar te leren en te leren waar ik moet zoeken naar die rupsjes, want ze zijn er vast wel.
*hoop, hoop, hoop.
Monique:
Ik zag vanmorgen een zwart vlindertje met zo'n wit randje aan de onderkant. Ik weet ergens wel hoe ie heet, maar kan er niet opkomen en kan 'm op internet ook niet vinden... iemand een idee?
Edit: het is een koevinkje
bambi:
http://www.knnv.nl/hommels/soorten.htm
Ik heb besloten dat het hier aardhommels zijn.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie