Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Haren wassen zonder shampoo
Lona:
--- Citaat van: Sam op 09 september 2009, 12:08:40 ---Zijn er hier mensen bekend met het 'no-poo' systeem van haren wassen, dus zonder shampoo maar met sodium bicarbonaat en dan naspoelen met appel cider vinegar? Goedkoop, niet op dieren getest en goed voor het milieu. Ik vind het wel een interessant concept en op internet lees ik er voornamelijk op amerikaanse sites enthousiaste verhalen over. Ik kan gewoon echt geen shampoo vinden die ik prettig vind, het wordt altijd te droog, dus ik ga dit maar eens proberen denk ik.
--- Einde van citaat ---
:gossip: Avalon shampoo van de tuinen... aanrader.
Aiko:
Ik was mijn haar met het stuk zeep dat ik altijd koop. Gaat goed. Geloof ik. Wordt wel langzameraan kaal, maar dat is meer het manzijn en de genen. En kaal, maar dat is te wijten aan het aantal herfsten die al voorbij zijn. Denk ik.
Kiwi:
Twee keer kaal? Of ook nog grijs?
Lovelocker:
Wat is er gebeurd met droogshampoo. Dat gebruikte ik twintig jaar geleden al wel voor angstige of zwaar gehandicapte oudjes.
Sam:
Wat waren de ingredienten eigenlijk van droogshampoo? Dat was toch een soort talkpoeder?
Ik ga de gok maar eens wagen. Ik waste mijn haar al niet zo vaak, een keer per week ofzo. In de vakantie helemaal niet gewassen, alleen heel vaak goed natgeregend :) De afgelopen week wel regelmatig uitgespoeld en een keertje met azijn nagespoeld, het is nu dus een week of vier geleden dat ik shampoo gebruikt heb en het wordt nu wel een beetje vettig, maar niet eens vies, het ruikt ook nog lekker. Van het weekend maar eens de alternatieve manier proberen met sodium bicarbonaat en azijn.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie