Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht

(1/25) > >>

Schanulleke:
Ik zit met het volgende probleem: ik heb al sinds afgelopen zaterdagavond hoofdpijn (het is nu woensdagavond). Ik heb eigenlijk nooit veel hoofdpijn gehad en als ik het wel had, dan duurde het nooit lang. Bovendien was in die gevallen de oorzaak meestal wel duidelijk: stress. Echte spanningshoofdpijn dus. Deze keer is het echter anders. De hoofdpijn kwam vrij plotseling opzetten en was redelijk heftig. Ook werd ik erg misselijk en moest ik overgeven. Na een nacht slapen waren de klachten zo goed als weg om 's middags weer terug te komen. Weer geslapen. Dat werkte goed, de hoofdpijn was weg. Maandag, gisteren en vandaag heb ik de hele dag door wat vage hoofdpijnklachten gehad. Ik vermoed dat het wat migraine-achtig is. Mijn vraag: wie heeft er ervaring met migraine? Moet ik wachten met naar de huisarts gaan en zo ja, hoelang? Wat kan ik in de tussentijd doen? (Slapen werkt goed, maar daar zal mijn baas niet blij mee zijn.)

Hizikigrrrl:
Ik zou sowieso even naar de huisarts gaan. Als je echt migraine hebt (en het dus regelmatig terugkomt), dan zijn daar medicijnen voor. Zit de hoofdpijn aan een kant?
En zou het kunnen dat je misschien je lenzen omgewisseld hebt? Dat laatste heb ik ook wel eens gehad (en het ddurde een paar dagen voor ik daar achter was  ::)) en dan ging de hoofdpijn dus weg na slapen, maar een full blown migraine aanval gaat bij mij niet weg met slapen.

Sinds een jaar gebruik ik Imigran als ik een aanval voel opkomen en oh wat is dat fijn! Van gemiddeld 4 dagen per maand plat op bed creperen naar bijna pijnloos :D. Helaas werkte de Imigran afgelopen maandag niet (waarschijnlijk doordat ik 4 mokken warme drank daarna heb gehad waardoor de bloedvaten weer uitzetten) en is de aanval pas sinds vanmiddag echt aan het zakken...

Xiara:
Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan.
Er zijn verschillende medicamenten die (wat) verlichting kunnen geven en je kan ook Primperan tegen het spugen krijgen.
Ik had op een gegeven moment de combi Ascal en primperan. Werkte voor mij redelijk

Lona:
Ben je heel toevallig recent geswitched van pil??

Verder ken ik wat jij noemt, bij mij is het dan een verwaarloosde spanningshoofdpijn, ook gepaard met overgeven en ziek worden. Heb bij mezelf ook wel eens aan migraine gedacht  :-\ maar ik heb het gelukkig niet zo vaak. Wel regelmatig lichte hoofpijn, vooral in t weekend. Ik ben erachter gekomen dat dit dan komt als ik die week rusteloos was en veel aan mn hoofd heb gehad. Dan krijg ik zeg maar een soort 'kater' tijdens het bijkomen in het weekend.

:pet:

Schanulleke:
Bedankt voor jullie reacties.
@Hiziki: ik draag geen lenzen dus dat kan het niet zijn (al kan ik me levendig voorstellen dat je van het omdraaien van je lenzen flinke hoofdpijn kan krijgen :bonk:). De klachten zitten niet aan 1 kant, dus dat wijst weer niet op migraine.
@Lona: ik slik geen pil, maar was wel net ongesteld geworden, dus het zou heel goed hormonaal kunnen zijn.

Verder heb ik nog steeds lichte hoofdpijnklachten, al valt het nu ('s ochtends) wel mee. Het is net alsof die ene 'migraine'-aanval (ik heb het maar even tussen aanhalingstekens gezet, omdat ik natuurlijk niet weet of het echt migraine was) mijn hoofd een stuk gevoeliger heeft gemaakt voor andere soorten hoofdpijn. De hoofdpijn die ik vanaf zondag tot nu heb gehad, zou ik namelijk eerder betitelen als spanningshoofdpijn (een doffe, vage pijn die steeds op de achtergrond aanwezig is). Maar aan de andere kant houdt spanningshoofdpijn bij mij nooit lang aan, en dit dus wel... Ik denk dat ik nog even tot het weekend wacht om te zien hoe het dan gaat, maar als het dan nog niet over is, dan ga ik volgende week naar de huisarts.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie