Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht

<< < (3/25) > >>

Xiara:
Migraine mag idd maar aan 1 kant zitten volgens onze huisarts.
Van spanningshoofdpijn kan je overigens ook tot braken beroerd worden, ik tenminste.
Dat is bij mij ook juist iets wat dagen door blijft zeuren en doen en wat in vlagen van heftigheid komt.
Klinkt tot dusverre redelijk als een hele zware spanningshoofdpijn, maar als iemand daar de oplossing voor heeft ben ik ook heel benieuwd

Sam:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 22 oktober 2009, 13:39:53 ---
--- Citaat van: Sam op 22 oktober 2009, 13:05:35 ---Kenmerk van migraine is wel dat het na een aanval meestal wel over is, het blijft niet dagen natrekken, wat andere hoofdpijn wel kan doen.

--- Einde van citaat ---

Bij mij blijft het gebied van de aanval (rond het rechteroog en naar boven) na een heel zware aanval nog wel even gevoelig, haast alsof er wat schade is opgetreden. Ook ben ik de eerste dag nog even gevoelig voor licht.

--- Einde van citaat ---
Bij mij houdt het "beurse" gevoel ook nog een hele dag aan hoor, ik ben ook nog heel gevoelig voor licht en snel opstaan, en heb het gevoel of ik blauwe plekken heb aan de binnenkant van mijn hoofd. Maar ik noem dat geen hoofdpijn meer :)

--- Citaat ---Gelukkig werkt de Imigran bij mij wel goed en kan ik redelijk functioneren als ik het op tijd inneem. Soms moet ik er 2 per week gebruiken, soms 2 weken niks, maar ik ben er tot nu toe blij mee!

--- Einde van citaat ---
Fijn dat het bij jou werkt! Heb je er geen last van dat je het vaker moet nemen dan dat je normaal gesproken aanvallen hebt als je geen Imigran gebruikt? Ik had eerst een aanval per maand, met Imigran 'onderdrukte' ik het en dan kwam hij een paar dagen of hooguit twee weken later terug. Als ik geen Imigran gebruikte, bleef het bij een keer per maand.

Ik zweer bij Ibufprofen, liefst met codeine, hier alleen op recept maar in Engeland vrij verkrijgbaar. Ik heb overal ibuprofen liggen, jaszakken, tassen, lades, nachtkastje, auto. Ik ben inmiddels wel bang geworden voor migraine, ik ga de deur niet uit voor langer dan een paar uur zonder pijnstillers bij me, voor het geval dat. Heb weleens languit in een trein of lift op de vloer gelegen omdat ik niet meer wou staan, alleen maar wou liggen, niet fijn. Gelukkig heb ik nog maar vier keer per jaar een aanval ongeveer.

Sam:

--- Citaat van: Schanulleke op 22 oktober 2009, 15:00:58 ---Als ik jullie verhalen zo hoor, dan is dat van mij toch wat anders dan de klassieke migraine (behalve dan op zaterdagavond met dat braken enzo). De pijn zit bij mij op verschillende plekken onder mijn schedel: achter mijn voorhoofd, boven de slapen, achter de oren. De reden om aan migraine te denken is dat mijn vader het ook heeft. (Weet iemand of het erfelijk kan zijn?) Bovendien heeft hij het op dezelfde leeftijd gekregen als ik nu ben.

--- Einde van citaat ---
Op meerdere plekken lijkt inderdaad niet op migraine, meer op spanningshoofdpijn. Daar heb ik geen ervaring mee maar je kunt daar volgens mij ook flink beroerd van worden...
Migraine is in officieel niet erfelijk (er zijn geen regels of kansberekeningen voor), hoewel het wel zo is dat het bij bepaalde families vaker voorkomt dan bij anderen. Bij mij is het pas begonnen tussen mijn 22e en 25e geloof ik, ik heb wel een paar mensen in de familie (moeder, plus oma van vader's kant) die migraine hadden.

Maartje!:
Als je met spanningshoofdpijn bedoelt dat je schouders en nekspieren te gespannen zijn, dan is ibuprofen je man, want spierverslapper. En zorgen dat je niet de hele dag op je laptop zit te turen enzo...

Hizikigrrrl:
@Sam:
hiervoor had ik gemiddeld 4 aanvallen per maand, soms ook een maand niet en dan weer eens aanvallen van enkele dagen per keer. Ik heb nu niet het idee dat het erger is geworden door de Immigran en hopelijk blijft dat zo. Ik merk wel dat wanneer ik 2 dagen achter elkaar ofzo een paracetamol neem (2 of 3 in totaal dan), dat ik daar wel hoofdpijn van krijg.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie