Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
Bast:
Wat voor pil was dat Herbidoo?
Herbidoo:
Volgens de man was het een noodmiddel, maar hij kende me al langer, dus ik kan niet uitsluiten dat het op mijn karakter was toegespitst. Ik ben vergeten wat de naam was van het specifieke homeopatische middel, hij noemde het toen wel.
Ik ben nogal sceptisch met geneeskunde in het algemeen en ik had nauwelijks vertrouwen dat zoiets kon helpen in die situatie.
Bij mij duurden dat soort aanvallen ongeveer 24 uur of iets langer.
Ongeveer 15 jaar eerder overkwam me hetzelfde met een zware aanval (in Frankrijk), maar toen was de aanwezige iemand die me een Bach-bloesem noodremedie gaf, ook toen was het binnen enkele minuten weggezakt.
Gewone hoofdpijntabletten werkten bij mij nooit bij migraine en speciale medicijnen heb ik nooit om verzocht bij de huisarts.
meisbaer:
Ik was vandaag maar eens naar de huisarts geweest, want naast mijn toenemende boompollenallergie had ik dit weekend weer drie aura's gehad. Nu is het wel duidelijk dat het door een stijve nek komt, wegens het makkelijk verrekken tijden ongesteldheud.
Sinds een paar maanden zijn ik en mijn vriend overgestapt naar een andere huisarts, en deze eerste ontmoeting was erg fijn. Legde alles netjes uit en had zinnige vragen en oplossingen. Die aura's moet ik toch gewoon behandelen als migraine, ook al heb ik daarna niet echt een aanval, alleen een duf gevoel en een beetje naijlende hoofdpijn.
Dus als ik mijn nek weer eens verrekt heb wegens zwakke banden, kan ik al preventief paracetamol of Naproxen nemen. Dat laatste helpt ook tegen krampen bij menestruatiepijn, dus dat is mooi meegenomen. Hij zei dat ik me verder niet zoveel zorgen hoefte te maken over tia's en andere dingen, ook omdat ik niet rook en verder gezond ben (lage bloeddruk etc). Dus vooral uitkijken met m'n nek en eerder slikken als ik het idee heb dat er weleens een aura zou kunnen aankomen. Onderdhand kan ik dat nu redelijk voorspellen. Ben benieuwd of dit gaat helpen!
fem fatale:
Rare vraag misschien, en je hoeft natuurlijk niet te antwoorden, want het kan om allerlei redenen onwenselijk of niet handig zijn, maar hebben jullie ook gesproken over het strak reguleren van je menstruatie?
Ik ben ook nogal blessuregevoelig vlak voor mijn menstruatie en in stopweken, dus ik slik de pil gewoon continu door, zodat ik daar geen last van heb. Bonus is dat ik ook al jaren nauwelijks nog migraine heb, want dat had ik ook op die momenten (en teveel zon is nog steeds een trigger ontdekte ik vorig jaar).
Nu is er bij mij wel meer aan de hand waardoor dit handig is en is zwangerschap waarschijnlijk niet zo'n goed idee, dus dat maakte dit een voor de hand liggende optie.
Hizikigrrrl:
Is toch geen rare vraag?
Ik slik de pil ook door, maar vooral omdat ik het onnodig vind om iedere maand ongesteld te worden (voel me dan toch wat minder fit). Dat doe ik al zo lang, dat ik me niet meer kan herinneren of ik menstruatie-afhankelijke migraine had... Maar ik krijg nu aan het begin van de stopweek vaak wel een migraineaanval.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie