Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht

<< < (6/25) > >>

@rno:

--- Citaat van: Schanulleke op 29 oktober 2009, 22:39:24 ---
--- Citaat van: @rno op 29 oktober 2009, 00:19:52 ---flink wat water drinken, en dan is het over.

--- Einde van citaat ---

Te weinig water drinken veroorzaakt bij mij ook wel hoofdpijn. Vooral als ik tijdens een lange-afstandswandeling niet genoeg drink. Dan kom ik regelmatig met hoofdpijn thuis. Daar moet ik voortaan toch eens beter op gaan letten...

--- Einde van citaat ---

Soms werkt niet het aspirientje maar het glaasje water dat je drinkt. (Maar ik ben geen dokter, hoor.)

greet:
Te weinig water kan hoofdpijn veroorzaken, maar niet alle hoofdpijn gaat over door genoeg te drinken, spijtig genoeg.
Dat zou wel een geweldige medische doorbraak zijn ( :heehee: beeld me nu allerlei situaties in moest dat wel zo zijn, geen hoofpijn meer ter wereld en iedereen veggie, en de farma en vleesindustrie een complot om aspirine en steek terug te krijgen onder de migrainelijder...)

@rno:
Ik ben licht verslaafd aan koffie. Drink elke dag drie kopjes. Als ik geen koffie drink, krijg ik hoofdpijn.
In paracetamol zit cafeïne. Ik gebruik dus geen paracetamol, maar een kopje koffie om de hoofdpijn te verjagen.

Indira:
Ik heb regelmatig migraine aanvallen, vooral als er veel spanningen zijn (geweest); de laatste keer duurde het twee/drie dagen.
Ik heb dan vreselijke hoofdpijn 'rechtsboven' om zo maar te zeggen en ben daarbij erg misselijk, soms overgeven.
Meestal lig ik in bed en komt het wat de hoofdpijn in 'pieken', en inderdaad geen prikkels (muziek, hard geluid,licht).
Het zit volgens mij in mijn familie van vader's kant (opa, vader, etc. ). Bij mijn vader helpt bij migraine alleen lopen/wandelen, en duisternis. 

Ik weet dat sommige vrouwen er last van hebben vlak voor de menstruatie, en ik ken iemand die zetpillen gebruikte, althans kon gebruiken als ze een aanval aan voelde komen.

B@ñ@ñenschuimpje:

--- Citaat van: @rno op 31 oktober 2009, 21:28:38 ---In paracetamol zit cafeïne.

--- Einde van citaat ---

Nee hoor. In ieder geval niet per se.
Je zal wel APC-tjes bedoelen, of zo.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie