Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
LelleL:
Ik heb zelden hoofdpijn maar had er een poos geleden echt verschrikkelijk last van (Eeen maand of twee waarbij werken amper meer mogelijk was). Ben toen naar de HA geweest en die heeft mij omdat hij het ook niet wist doorgestuurd naar een fysiotherapeut.
Bleek een fantastische zet. Rechts zat het helemaal vast en na een sessie of 5 was de hoofdpijn volledig verdwenen.
Nu herken ik dat mn rechterschouder weer vast zit (en heb toevallig alwéér mn puter thuis verplaatst- ik zie een verband) dus heb voor morgen weer een afspraak.
Broerlief zei: dan moet het in deze spier zitten en greep ergens en ik had meteen behoorlijke hoofdpijn. Dus daar zit het dan vast ook.
Het goede nieuws: het is dus soms wel degelijk te verhelpen!
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: joske op 03 maart 2010, 16:56:56 ---
Hehe, goed dat we dit weer weten, maar al bij al niet leuk voor haar.
--- Einde van citaat ---
Het zal even wennen zijn, maar er valt best goed met het dieet te leven als je eenmaal gewend bent. Je hebt kans dat ze zich over een poos een stuk beter zal voelen en dat misschien allerlei vage klachten ook verdwijnen.
Je hebt trouwens speciale lactosevrije zuivelproducten, de melk ervan is heeeel zoet.
Xiara:
Om bij het onderwerp aan te sluiten,
ik heb al jaren (zo'n 15 jaar) veel en vaak hoofdpijn. Tig keer naar de huisarts geweest, werd altijd afgedaan met "neem maar een paracetamolletje". Ten eerste werken die voor mij gewoon echt niet, ten tweede is dat niet de oplossing als je zo'n 4 tot 6 dagen per week hoofdpijn hebt.
Nu weer naar de HA geweest met een doorverwijzing voor de fysio. Vandaag voor de 2e keer geweest. Behandeling is in eerste instantie knap pijnlijk, maar ik voel de pijn daarna wel wegzakken.
Het fijnste is eigenlijk nog wel dat ik serieus genomen wordt, dat alleen is al een hele geruststelling!
Sam:
Hoop dat het werkt Xiara! Heb je weleens een hoofdpijn dagboek bijgehouden? Misschien zegt dat niet zoveel, als je zo vaak hoofdpijn hebt als jij?
Ik hou het nog steeds wel bij, en ben nog steeds met succes dingen uit mijn dieet aan het schrappen: Het laatste half jaar geen light frisdranken meer, maximaal 2 glazen rode wijn of donker/amber bier (wheeeehhhh, hieronder valt ook Palm!), geen enkele harde kaas die niet gesmolten is, weinig tot geen alcohol als ik ongesteld ben. Daarnaast zodra ik hoofdpijn of het enge migrainegevoel (raar zien, dikke tong, desorientatie) voel opkomen Ibuprofen innemen en heel veel slapen, desnoods een hele dag. Ik ben dan alsnog een dag uitgeschakeld, maar dan ben ik veel sneller weer op de been dan wanneer ik echt een migraine aanval heb. Ik heb al 5 maanden geen echte aanval meer gehad (even afkloppen!) en dat is de langste migrainevrije periode in 25 jaar.
LelleL:
Mijn hoofdpijn die ik een aantal maanden (maar dat is dus nog zeker geen jaren) had was rechtstreeks gekoppeld aan spieren in mn schouder/ arm.
5x fysio en het was helemaal weg. Hoop dat het voor jou ook gaat helpen.
Zonde van de tijd dan he, maar gelukkig is het einde dan wel in zicht.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie