Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht

<< < (16/25) > >>

Marthe:
Met de (gewone) pil moet je zelfs oppassen als je migraine met aura hebt; dat schijnt de kans op een beroerte te verhogen. (Roken en de pil slikken schijnt een hoger risico te vormen, dus het valt mee.)
Toen ik aan de pil ging en braaf aan de huisarts meldde dat ik af en toe (1 keer per jaar) migraine met aura heb, vond hij het risico te verwaarlozen en schreef me gewoon een pil voor.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Marthe op 15 september 2012, 16:54:06 ---Met de (gewone) pil moet je zelfs oppassen als je migraine met aura hebt; dat schijnt de kans op een beroerte te verhogen. (Roken en de pil slikken schijnt een hoger risico te vormen, dus het valt mee.)
Toen ik aan de pil ging en braaf aan de huisarts meldde dat ik af en toe (1 keer per jaar) migraine met aura heb, vond hij het risico te verwaarlozen en schreef me gewoon een pil voor.

--- Einde van citaat ---

Ik weet het, en ik ga het hier binnenkort nog eens met de huisarts over hebben. Roken doe ik niet, maar ik heb wel overgewicht.
Overigens heb ik vrijwel altijd migraine zonder aura, maar nu dus 'losse' aura's in een oog.

Antoinette:
ik heb alle klachten die bij migraine horen wel voorbij zien komen
ik heb ook een aantal keren per jaar last, maar het is beduidend minder geworden toen ik bèta blokkers ging gebruiken (inderal/propanolol)
medicijnen hiervoor zijn alleen via de huisarts te krijgen
pepermuntolie op het hoofd verlicht als ik een zeurende pijn heb
wat ik hier verder nog niet genoemd heb zien worden is ........  meditatie
ja, meditatie helpt bij migraine/hoofdpijn klachten
het maakt volgens mij niet uit welke soort meditatie je doet, want ik heb zen gedaan, TM, geleide meditaties (visualisaties). het is belangrijk dat je dagelijks een kwartiertje in je innerlijke stilte / rust terechtkomt waardoor je regenereert. het heeft niets met religie te maken, dus iedereen kan het doen.
ik merk dat wanneer ik het een week niet doe, ik slechter ga slapen met alle gevolgen van dien
schouder-  spierspanning triggert hoofdpijn ook.
succes er mee !

Antoinette:
ps-je (nav overgewicht door Hiziki)
ik heb ook overgewicht en dan is je waterhuishouding erg belangrijk
bij overgewicht werken je nieren minder waardoor je water vasthoudt
hierdoor kan je bloeddruk verhogen en helpt natrium arme voeding
ik merk het aan dikkere voeten en krijg daar een plaspil voor, naast de inderal-propanolol.
dit alles heeft invloed op de balans in je lijf en dus ook je hoofdpijn

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Antoinette op 15 september 2012, 18:49:38 ---ps-je (nav overgewicht door Hiziki)
ik heb ook overgewicht en dan is je waterhuishouding erg belangrijk
bij overgewicht werken je nieren minder waardoor je water vasthoudt
hierdoor kan je bloeddruk verhogen en helpt natrium arme voeding
ik merk het aan dikkere voeten en krijg daar een plaspil voor, naast de inderal-propanolol.
dit alles heeft invloed op de balans in je lijf en dus ook je hoofdpijn

--- Einde van citaat ---

Mijn bloeddruk is gelukkig ok, ook zonder de betablokkers. Ik meet het geregeld.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie