Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De petitiedraad
B.L.:
Als niemand meer kip zou kopen is het probleem inderdaad opgelost, maar als alleen vegetariers en veganisten geen kip meer kopen is het niet opgelost. Dat bedoelde ik eigenlijk, gezien jij refereerde naar de mensen die op dit forum komen.
--- Citaat ---Ik denk dat verreweg de meeste mensen die hier komen helemaal geen kip kopen.
--- Einde van citaat ---
Bedankt voor je kritische kijk op mijn voorstel. :)
Ik ben zelf wel van mening dat een label op alle dierlijke producten, en niet alleen goedgekeurde producten, een bijdrage zal leveren aan dierenwelzijn, milieu en de gezondheid van de mens.
We krijgen als consument nu namelijk maar een zijde van de munt te zien en dat blijkt in de praktijk niet voldoende. Al zijn er vele verbeteringen, er zijn nog veel grotere stappen te maken.
Draek:
--- Citaat van: B.L. op 27 juli 2010, 11:11:55 ---Help jij mee?
--- Einde van citaat ---
Nee.
Zie weinig nut in deze petitie. Daarnaast zijn dergelijke moties al voorbijgekomen in de kamer, dus weinig kans dat dit initiatief via een burgerinitiatief besproken zal worden. Ik zie ook weinig in dierlijke producten nog meer labels opplakken. Het is voor de consument redelijk duidelijk genoeg waar het vandaan komt.
--- Citaat ---Er worden nog steeds dieronvriendelijke producten verkocht en gekocht. Om dat te reduceren is er een bewustzijn nodig bij de mensen die nog wel bewust of onbewust dieronvriendelijke producten aanschaffen.
--- Einde van citaat ---
Je kan beter bepleiten dat men meer vegetarisch/plantaardig eet. Als je meer biologisch gaat promoten krijg je sowieso een intensivering van die sector plus dat het meer uitstoot heeft. Zoveel diervriendelijker is 'diervriendelijk vlees' ook weer niet.
B.L.:
Hypothese:
Dus als jij, als carnivoor, een biefstukje gaat kopen en je hebt in je linkerhand een waarop staat:
heeft 5 maanden geleefd op 1 m2 in een kist
en in je rechterhand:
heeft 1 jaar geleefd in de wei.
dat zet jou als consument dus niet aan het denken?
Lady d'Arb@ñville:
Smoking kills, in niet mis te verstane letters op een pakje sigaretten. Hoeveel indruk maakt dat? Is er door zulke teksten te drukken ook maar een enkel pakje sigaretten minder verkocht?
@rno:
Men kijkt hoeveel geld er in de geldbuidel zit.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie