Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De petitiedraad
Kiwi:
Wat ik me afvraag: er staat toch al op producten of het biologisch is of niet? Of het scharrel is of niet? Of het bijvoorbeeld scharrel-, vrije uitloop of biologische eieren zijn? En als er niets op de verpakking staat kun je er vergif op innemen dat het product afkomstig is uit de bio-industrie. Lijkt mij hoor, maar misschien zie ik iets over het hoofd wat de urgentie van deze petitie verklaart?
Kiwi:
Ik denk dat verreweg de meeste mensen die hier komen helemaal geen kip kopen. Probleem opgelost! :P
Ik had de website die je noemde al bekeken, maar die gaf nog niet echt antwoord op mijn vraag. En nu nog niet eigenlijk. Als je er vanuit gaat dat alles waar productiedieren het een klein beetje beter hebben dan het minimale een keurmerk krijgt, dan is dat wat overblijft toch automatisch het meest dieronvriendelijk (en waarschijnlijk het goedkoopst :-\)? Ik snap niet zo goed wat een extra keurmerk toe zou voegen aan de wirwar van keurmerken die er al zijn.
B.L.:
Het niet kopen van kip of andere vleeswaren betekent niet dat het probleem is opgelost. Er worden nog steeds dieronvriendelijke producten verkocht en gekocht. Om dat te reduceren is er een bewustzijn nodig bij de mensen die nog wel bewust of onbewust dieronvriendelijke producten aanschaffen.
Je benoemt het probleem precies met wat er nu speelt: een wirwar van keurmerken.
Een label dat duidelijk omschrijft wat de leefomstadigheden van het dier waren, verduidelijkt een heleboel.
40.000 handtekeningen zijn te realiseren door de doelgroep aan te spreken die voor bevordering van dierenwelzijn is.
Lady d'Arb@ñville:
Niet alleen bestaat er al een wirwar aan keurmerken en zie je door de labels op verpakkingen de bomen in het bos niet meer, er bestaat ook een wirwar aan actiegroepen die zich met dierenleed (en consumenten) bezighouden.
Ik zou zeggen, sluit je aan bij wakker dier oid in plaats van het speelveld met dit soort eigen petities te diffuseren.
Kiwi:
--- Citaat van: B.L. op 27 juli 2010, 12:18:24 ---Het niet kopen van kip of andere vleeswaren betekent niet dat het probleem is opgelost.
--- Einde van citaat ---
Als niemand nog kip zou kopen zou het probleem wel degelijk opgelost zijn. En afgezien daarvan: het was een niet-serieus bedoelde opmerking, te herkennen aan de smiley die er achter stond. ;)
--- Citaat ---Je benoemt het probleem precies met wat er nu speelt: een wirwar van keurmerken.
Een label dat duidelijk omschrijft wat de leefomstadigheden van het dier waren, verduidelijkt een heleboel.
--- Einde van citaat ---
Die wirwar van keurmerken los je niet op door nog een nieuw keurmerk te eisen creëren.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie