Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Opdringerige/schokkende advertenties om de dieren te redden: ja of nee?
LelleL:
--- Citaat van: IneN op 11 november 2009, 18:01:24 ---Ik vind die filmpjes ook afschuwelijk, MAAR moet zeggen dat ze (bij mij dan toch) wel efficiënt zijn geweest: na een filmpje over koeientransport en folders over slachthuizen (met dus erg vieze beelden) werd ik vegetariër. Ik was toen 13.
--- Einde van citaat ---
Blij dat ze dan wel nuttig zijn geweest. Maar ben nog steeds niet voor.
IneN:
--- Citaat van: Dot op 11 november 2009, 18:08:54 ---Overigens word ik er ook nogal naar van dat de voice-over in dergelijke spotjes altijd praat alsof hij/zij het tegen zwakzinnigen heeft.
--- Einde van citaat ---
Ja, da's waar.
Draek:
--- Citaat van: Maartje! op 11 november 2009, 17:19:58 ---
--- Citaat van: Draek op 11 november 2009, 16:43:40 ---confrontatie (=bewustwording)
--- Einde van citaat ---
:nooo:
--- Einde van citaat ---
:yes:
In de resultaten van onze acties zien we dat toch wel degelijk terug (dat confrontatie werkt). Maar zoals ik zeg.. niet elke methode van confrontatie hoeft te werken. Het kan ook gewoon verkeerd verpakt zijn. Wat iemand bv. zegt over die voice-over bij die WSPA spotjes.. ja dat stoort inderdaad wel. Dus kan van daaruit wel begrijpen dat die 'verpakking' niet werkt.
Maar afhankelijk van je doelen (welke groep je wilt bereiken) bepaal je de gewenste tactiek. Vaak zijn de beelden die we presenteren confronterend. Maar soms wordt er doelbewust gekozen voor geen of minder confronterende beelden.
Draek:
--- Citaat van: Lelle op 11 november 2009, 18:32:39 ---
--- Citaat van: IneN op 11 november 2009, 18:01:24 ---Ik vind die filmpjes ook afschuwelijk, MAAR moet zeggen dat ze (bij mij dan toch) wel efficiënt zijn geweest: na een filmpje over koeientransport en folders over slachthuizen (met dus erg vieze beelden) werd ik vegetariër. Ik was toen 13.
--- Einde van citaat ---
Blij dat ze dan wel nuttig zijn geweest. Maar ben nog steeds niet voor.
--- Einde van citaat ---
Wat is voor jou dan de doorslag geweest om vegetariër te worden? Welke trigger was het bij jou?
LelleL:
Ik was 5 en las de Jan jans en de kinderen.
Karlijn was de eerste die mij vertelde hoe het echt zat.
Nagevraagd bij papa en mama "Vlees komt niet echt van diertjes, toch?"
En vanaf dat moment was er twee jaar lang ruzie aan tafel tot ze het zo zat waren dat ik vegetarier mocht worden. ;D
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie