Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Opdringerige/schokkende advertenties om de dieren te redden: ja of nee?
Draek:
Dus je werd ook geconfronteerd met de realiteit toch? Dan is confrontatie toch niet per definitie fout lijkt me ;)
Er zijn een hoop soorten manieren. De ene spreekt de ene aan en de andere niet.
Ik ken er velen die door beelden op tv e.d. zijn gaan nadenken en daardoor verandert zijn.
Zelf heb ik ook niet echt beelden aanschouwt e.d. voordat ik vegetarier werd. Was ook meer het besef van vlees komt van dieren.
Maar anderzijds heeft confrontatie met beelden, feiten e.d. wel weer gezorgd dat ik veganist werd.
@rno:
Ik overweeg wel eens om dat prachtige filmpje van het WNF waarbij knuffelige dieren lijken te bewegen op het ritme van de muziek (Queen) te vervangen door beelden van dieren uit de vleesindustrie. En dan natuurlijk op YouTube.
Lady d'Arb@ñville:
Je hebt confronteren en lastigvallen.
Als je op een poezelige site een tekst als "hoe goed denkt u het met dieren voor te hebben?" plaatst met een link naar je eigen website, en daar foto's en filmpjes en uitleg van galberen laat zien en van muizen die een oor zijn aangenaaid, prima. Dat is confronteren.
Doe je hetzelfde rechtstreeks op die poezelige site, dan val je mensen lastig. Daar zit een duidelijke grens tussen, en als sitebeheerder zou ik absoluut niet toestaan dat die overschreden wordt.
Wees dan sportief en koop reclamezendtijd bij RTL. Daar val je niet zo uit de toon want op die zenders kan je toch al de meest smerige rotzooi verwachten.
Maartje!:
--- Citaat van: Draek op 11 november 2009, 19:33:18 ---
--- Citaat van: Maartje! op 11 november 2009, 17:19:58 ---
--- Citaat van: Draek op 11 november 2009, 16:43:40 ---confrontatie (=bewustwording)
--- Einde van citaat ---
:nooo:
--- Einde van citaat ---
:yes:
In de resultaten van onze acties zien we dat toch wel degelijk terug (dat confrontatie werkt). Maar zoals ik zeg.. niet elke methode van confrontatie hoeft te werken. Het kan ook gewoon verkeerd verpakt zijn.
--- Einde van citaat ---
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Het werkt, maar niet als het niet werkt.
Maarre, als je knikt zo enthousiast ja, heb je (hebben jullie) dat getest? Juist met advertenties op websites is dat niet moeilijk...
LelleL:
--- Citaat van: Draek op 11 november 2009, 20:02:51 ---Dus je werd ook geconfronteerd met de realiteit toch? Dan is confrontatie toch niet per definitie fout lijkt me ;)
--- Einde van citaat ---
Op die manier is confronteren met de realiteit wel op heel veel manieren op te vatten en is het voor mij een betekenisloze kreet.
Ik ben eerder bang voor de gewening die optreed. Mensen moeen steeds ergere beelden zien om iets nog schokkend te vinden. Klinkt verschrikkelijk maar is wel waar.
Hou het dan maar bij poezelige diertjes en rare reclames (snoezig hondje op je bord, met een tekst als, 'waarom niet je at Bella wel op' of zoiets stoms, dat zet mensen eerder aan hetr denken. Mij stoot het alleen maar af.
Dat en het feit dat je zieltjes wint doordat die verschrikkelijke beelden bestaan wordt mij wat paradoxaal.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie