Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Opdringerige/schokkende advertenties om de dieren te redden: ja of nee?
Draek:
--- Citaat van: Maartje! op 12 november 2009, 07:42:55 ---Juist. Maar hoe bepaal je de effectiviteit als je maar één ding geprobeerd hebt? Dan weet je nog steeds niet of iets anders op dezelfde plaats en tijd niet beter had gewerkt.
--- Einde van citaat ---
Ik heb zelf geen één soort manier geprobeerd. Je leert ook van meer soorten manieren.
Bijvoorbeeld... Vroeger meegedaan met acties met een hoop geschreeuw van leuzen door megafoon. Ik merkte dat het niet werkte (kwam slecht over). Steeds af en toe wat herhalende teksten met info is beter.
--- Citaat ---Of vraag je ook de mensen die geen lid/donateur/sympathisant/whatever je doel was zijn geworden wat ze van je campagne vonden? Want zie Sam: die komt nooit meer terug. Dat is óók een effect, en zeker niet een dat ik zou uitsluiten van meting (hoewel het zeker lastiger vast te stellen is).
--- Einde van citaat ---
Met BB zijn we niet gericht op donateurs werven. Alleen op bewustwording. Bij acties helpt het om te weten wat men vind als je bv. aan de overkant van de straat gaat staan en luistert naar wat mensen die daar stil staan zeggen erover. Dan vang je wel op wat men vindt over het algemeen. Ook het resultaat van mailtjes die we na de acties binnenkrijgen geeft een indicatie van wat er over gedacht wordt. De comments bij nieuwsartikelen op internet ook etc.
LelleL:
Blijft dat ik nog steeds niet weet waar BB voor staat.
fem fatale:
--- Citaat van: Draek op 12 november 2009, 00:04:49 ---
--- Citaat van: Lelle op 11 november 2009, 23:51:52 ---Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wie is we en wat maak je precies voor reclames?
Ik durf btw niet op de linkjes te klikken uit angst voor hele zielige beelden, of zit dat nu alleen in mijn hoofd?
--- Einde van citaat ---
Bite Back. Op de links zijn niet direct gruwelijke beelden te zien hoor. Bovenin vooral wat dierenfoto's (ogen van dieren)
--- Einde van citaat ---
LelleL:
He raar, had net de hele draad gelezen dacht ik en nu zag ik het berichtje ook direct.
Bite back dus. Dank.
(Nu zie ik ook pas dat al je linkjes ook van BB waren. Het zal aan de Mexicaanse Griep die ik niet heb liggen. ;)
Xiara:
Alle mooie argumentaties ten spijt, vind ik die WSPA reclames echt vreselijk!
Ik zap altijd meteen weg, maar hou er altijd een heel naar gevoel aan over.
Ik steun een heel aantal dieren organisaties en zal in de toekomst nog wel een paar meer steunen, maar de WSPA toch waarschijnlijk nooit
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie