Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Opdringerige/schokkende advertenties om de dieren te redden: ja of nee?

<< < (9/18) > >>

Xiara:
Misschien staan wij als vegetariƫrs juist wel extra open voor dierenleed en zijn wij extra gemotiveerd om er wat aan te doen. Ik weet van een heel stel niet vegetariƫrs dat zij de WSPA echt vreselijk vinden en deze nooit zullen steunen en zo ook niet meer gemotiveerd zijn om andere dieren-goededoelen te steunen

bambi:

--- Citaat van: Nope op 19 november 2009, 21:36:00 ---.....

Vergelijk het met de vee-industrie. De mens kan qua slachtmethoden en manieren waarop dieren gehouden worden steeds minder aan. Daarom vindt de vee-industrie steeds meer achter gesloten deuren plaats. Zouden zaken als castratie, snavelknippen etc. echter in het volle zicht van het publiek plaatsvinden, dan denk ik dat er vrij snel dingen zouden veranderen. Mensen worden af en toe alleen wakker door keiharde confrontatie.

--- Einde van citaat ---

Zou het niet gewoon wennen? In de Middeleeuwen ging het ook in het zicht toch.

Sam:
Je went zeker aan dierenleed. En dan hoef je niet terug tot de middeleeuwen, bij ons op het dorp mochten boerenkinderen er gewoon bij zijn als de kippen geslacht werden. In China gaat alles ook gewoon open en bloot trouwens, en er wordt geen hap minder vlees om gegeten. Het is maar net wat je gewend bent... Mijn maag draait om van de levende paling en kreeften op de markt, maar ik ben een van de weinigen die er last van heeft, blijkbaar, aangezien de rest van de mensen er kibbeling-smakkend naar staan te kijken.

Sam:
De nieuwsbrief van de Dierenbescherming heeft deze keer als header: Negentien dode honden gevonden in bos bij Lelystad.

Even denken:
"interessant, dat ga ik meteen lezen"
of
"mwah, vandaag maar niet"?

Jammer, weer een lezer gemist...

LelleL:
Het stomme is dat dat soort titels me wel een soort van intrigeren, maar dat ik tegenwoordig wel op tijd afhaak.
Ik ben ervan overtuigd dat het een artikel is met nieuwe en gruwelijke vormen van zielig, dat is het iedere keer, maar ik hoef het niet meer te lezen.
Zo kijk ik toch ook maar geen animal planet (cops) meer, ze verdienen hun geld daar bijna alleen nog maar over de rug van duizenden mishandelde beestjes.
En iedere keer wordt het gruwelijker.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie