Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Opdringerige/schokkende advertenties om de dieren te redden: ja of nee?
fem fatale:
Ik vind het ook stom dat ze zogenaamd iets tegen alle dierenleed ter wereld willen doen en dan drama gaan maken over die paar beren en honden in kooitjes in China. Waarom niet over de koeien, varkens en kippen in Europa? Of ganzen? Dat is net zo zielig, op veel grotere schaal, en bovendien is dat iets waar de doelgroep nog enige invloed op heeft, anders dan de beren in China.
Maar het is ook gewoon te vies. Ze hadden ooit een filmpje over walvisvangst, en daarin werd een walvis opengesneden en kwam er een babywalvis uit. Ik snap niet waarom je mensen wil laten kotsen als je eigenlijk geld van ze wilt hebben. (En sowieso, wie is er, behalve de japanners, vóór de walvisvangst? Niemand toch?)
Draek:
--- Citaat van: lijntje op 11 november 2009, 15:06:45 ---Maar als ik gebeld/benaderd wordt door een goed doel ben ik ook van het nee dank je.. ik beslis zelf waar mijn geld heen gaat.
Maar wellicht werkt het voor andere mensen niet zo. Ik weet zelf iig de paden naar de organisaties die ik wil steunen wel te vinden en zie meer in de zachte aanpak.
--- Einde van citaat ---
Ja, misschien ben je dan ook niet de doelgroep voor die reclames enzo ;)
Draek:
--- Citaat van: Sam op 11 november 2009, 15:20:55 ---Maar waar confronteer je ze? Op nieuwswebsites, OK. Op andere nuchtere websites, OK.
--- Einde van citaat ---
Op diverse plekken. maar afhankelijk van lokatie kan een andere aanpak nodig zijn.
--- Citaat ---Maar op websites die er alleen maar zijn om oeh en aah te doen over schattige beestjes, schiet je je doel voorbij. Het valt zo enorm uit de toon, het heeft niets met het onderwerp te maken, de enige reden die ik me voor kan stellen is "ha, daar komen mensen die van dieren houden, goede doelgroep". Er is een tijd en een plaats voor alles. Je gaat ook niet aanbellen voor het goede doel als mensen in bed liggen (ookal is het handig want dan zijn ze in ieder geval thuis...), daar worden ze namelijk kribbig van. Je gaat ze ook geen halfdode beren voorschotelen als ze naar een website gaan waar ze oeh en aah willen doen over schattige katjes, daar worden ze ook kribbig van. Ik wel, tenminste.
--- Einde van citaat ---
Ik zie in waarom niet op die websites over schattige beestjes. Daar komen een hoop selectieve dierenvrienden vaak. Goed publiek. Ook wel lastig publiek. Een deel staat er voor open. Een deel totaal niet. Eerste groep is daarmee interessant. De reactie van de 2e groep niet.
lieve lijn:
Nou maar ze benaderen me dus wel.. en soms ook doelen waar ik dus wel aan geef.. daarna vaak niet meer trouwens
Draek:
--- Citaat van: fem fatale op 11 november 2009, 15:26:23 ---Ik vind het ook stom dat ze zogenaamd iets tegen alle dierenleed ter wereld willen doen en dan drama gaan maken over die paar beren en honden in kooitjes in China. Waarom niet over de koeien, varkens en kippen in Europa? Of ganzen? Dat is net zo zielig, op veel grotere schaal, en bovendien is dat iets waar de doelgroep nog enige invloed op heeft, anders dan de beren in China.
--- Einde van citaat ---
Ja, mee eens. Het is te makkelijk. De moeilijkste campagne om te voeren is om mensen bewust te maken over vlees, zuivel e.d. en het leed erachter. Onderwerpen als galberen, honden- en kattenbont of dierproeven zijn in die zin makkelijke onderwerpen. Een mailactie tegen bont... makkelijk snel duizenden mailers te hebben. Een mailactie rondom onderwerpen mbt vlees, zuivel e.d. Hooguit honderden. Komt doordat veel mensen die zich dierenliefhebbers noemen zeer selectief zijn.
Anderzijds zit er wel potentie in mensen die nu vooral oog hebben voor bontindustrie... die later andere onderwerpen ook zien. Maar goed.. daar moet je dan in investeren om die mensen over het andere te laten denken.
--- Citaat --- Ik snap niet waarom je mensen wil laten kotsen als je eigenlijk geld van ze wilt hebben. (En sowieso, wie is er, behalve de japanners, vóór de walvisvangst? Niemand toch?)
--- Einde van citaat ---
Nou vind het wel positief als ze bepaalde beelden tonen. Dan vinden ze confrontatie (=bewustwording) iets belangrijker als het geld. Maar bij sommige onderwerpen kan het wel als het meer van ons af staan... en daardoor met erge beelden wel geld te winnen. Dat lukt wel met dingen als zeehondenjacht en walvissenjacht op zich ook wel.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie