Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Opdringerige/schokkende advertenties om de dieren te redden: ja of nee?

<< < (16/18) > >>

Draek:
Beter om aan te melden als activist (voor acties, voor standwerk of ander vrijwilligerswerk) bij actieve groepen. Meer mensen 'op straat' krijgen is beter dan extra geld ontvangen van mensen m.i.

Als je dan toch geld kwijt moet. Dan beter of naar een dierenopvang of naar grassroots groepen. ADC, Bite Back e.d.

Of naar fondsen die dierproefvrij, mensspecifiek onderzoek steunen. Zoals de Dr. Hadwen Trust, Lord Downing Fund

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Draek op 20 december 2009, 03:00:51 ---Beter om aan te melden als activist (voor acties, voor standwerk of ander vrijwilligerswerk) bij actieve groepen. Meer mensen 'op straat' krijgen is beter dan extra geld ontvangen van mensen m.i.

--- Einde van citaat ---

Ja, je kan beter moord en brand schreeuwen, onrealistische leuzen roepen, en overleden omaatjes uit hun graf halen, dan een organisatie steunen die realistisch te werk gaat en waar daadwerkelijk naar geluisterd wordt, he?

LelleL:
Ik vroeg heel bewust om Dreaks mening, he. Dan krijg je die ook.
Maar wie zegt dat die andere organisaties hun geld beter besteden (of is BB van jou?)

Proefdiervrij streunt toch ook proefdiervrij werk, me dunkt?

Draek:

--- Citaat van: Urb@ñus op 20 december 2009, 10:44:00 ---Ja, je kan beter moord en brand schreeuwen, onrealistische leuzen roepen, en overleden omaatjes uit hun graf halen, dan een organisatie steunen die realistisch te werk gaat en waar daadwerkelijk naar geluisterd wordt, he?

--- Einde van citaat ---

Je lijkt de telegraaf wel...

Ik denk dat ik hier niet eens serieus op in ga, omdat je nu bepaalde zaken koppelt aan 'ons' die nergens op slaan.

LelleL:
Toch jammer, ik was serieus benieuwd.
Wie of wat is 'ons' in deze context?

Mijn probleem is dus idd dat ik best goede doelen wil steunen maar dat het geld vaak verdwijnt naar plekken waar het niet voor bestemd is.
Zo vraag ik me met al die reclames af of het geld dat ze met een dure reclame binnen halen werkelijk meer is dan dat ze uitgeven. Dan zouden ze beter aan voorlichting kunnen doen in die reclames, vertellen waar je proefdiervrije producten kan vinden bijvoorbeeld.

Zo vind ik de 'jij betaalt het dus jij bepaald het' reclame erg goed, maar vraag ik me af of je er iemand mee overtuigd.
Ik verwacht dat je via acties en standwerk wel mensen kan bereiken, wie zegt dat je onrealistische voorbeelden moet komen? Maar misschien is dat 'preaching to the chior' (nlse vertaling??)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie