Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Sponzen

(1/6) > >>

Lady d'Arb@ñville:

Officieel behoren ze tot het dierenrijk, sponzen.
Zijn proeven met deze dieren daarmee automatisch taboe voor de antidierproevert?

Sam:
k heb persoonlijk veel meer moeite met de spons als gebruiksvoorwerp voor in bad of in de keuken, zelfs bij de Bodyshop weten ze niet eens dat het dierlijk materiaal is, maar beweren ze dat het een plant is... Volgens mij gaat het bij het onderzoek om slechts een fractie van de sponzen die voor andere doeleinden opgevist worden. Het is daarnaast voor medicijnen, niet voor cosmetica, en als de sponzen dan ook nog eens niet doodgaan van het onderzoek maar medicijnen produceren, vind ik het een van de minder erge vormen van dierproeven.

Draek:
Ze zullen neem ik aan gewoon vernietigd/gedood worden na afloop van de proeven.

Alle dierproeven zijn wat mij betreft niet echt te verantwoorden.

Sowieso stom/dom om te denken dat dierproeven representatief zijn voor mensen of dat ze perse nodig zijn voor medische ontwikkeling. Het kan juist ook mensen in gevaar brengen en onderzoek vertragen/tegenhouden.

Sam:
Draak, als je het artikel leest gaat het niet om het testen van medicijnen voor mensen op sponzen (dan zou jouw reactie valide zijn), het gaat om het winnen van grondstoffen van medicijnen voor mensen uit sponzen. Dat is iets heel anders.

Draek:
Ik beantwoord de vraag van de starter van het topic of proeven verantwoord zijn met die dieren. En het gaat hier in principe om dierproeven (onderzoek). Maar dit hoeft denk niet langs de DEC. Dus mijn antwoord blijft valide.

Wat betreft grondstoffen winning (uiteindelijke doel van het onderzoek) ..

--- Citaat ---Rene Wijffels van de groep Bioprocestechnologie onderzoekt al tien jaar hoe je medicijnen uit sponzen duurzaam en efficiënt kunt produceren.
--- Einde van citaat ---

Dat soort berichten hoor je heel vaak.. laat ze nu eens die tien jaar benutten met mensspecifiek onderzoek. Veel nuttiger en veel meer levens te redden.
Ook geld naar preventie scheelt veel meer dan geld in een put gooien naar dit soort 'onderzoek'.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie