Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Milieu: etensresten door de afvoer of niet?

<< < (4/5) > >>

LelleL:
Ik kieper het met metalen deksel en al in de glasbak. De gedachte daarachter was idd die magneet.
Plastic enzo sta ik idd braaf los te schroeven voor die bak omdat ik me ook niet kan voorstellen hoe dat nou gescheiden moet worden.
Nu staan er toevallig drie glazen potjes in de afwasmachine omdat die toch moest draaien en dan maar vol moest. Maar normaal moet de deksel erop omdat ik mn potjes ook niet schoon genoeg maak om zo in mn auto te willen vervoeren richting glasbak.
(Ik spaar nogal op voordat ik mezelf er toe zet het weg te brengen, dat gaat anders stinken!'

wastedisposer:
Etensresten kunnen gewoon door de afvoer mits ze zijn vermalen door een voedselrestenvermaler. Vet en andere niet afbreekbare materialen moet je er natuurlijk nooit door heen spoelen. De waterzuiveraar wil tegenwoordig wat minder verdund afvalwater omdat ze dan biogas uit hun afvalwater kunnen halen. Verder moet je natuurlijk alles zoveel mogelijk scheiden. ( doe ik ook ) Maar die vermaler bevalt uitstekend.
Geen stank meer of maden.
Groet, Peter Christiaan.

Aiko:

--- Citaat van: (Lelle) op 17 januari 2010, 23:15:33 ---Plastic enzo sta ik idd braaf los te schroeven voor die bak omdat ik me ook niet kan voorstellen hoe dat nou gescheiden moet worden.

--- Einde van citaat ---

Dat zal wel weer met de magische krachten van water gebeuren (dat soort plastic zal wel gaan drijven). Zeker als het eerst samen met glas verpulverd wordt zullen er geen brokjes glas aanhangen die het plastic beneden de waterlijn trekt.

LelleL:
He da's best logisch!

RvO:

--- Citaat van: wastedisposer op 17 mei 2010, 21:27:23 ---Etensresten kunnen gewoon door de afvoer mits ze zijn vermalen door een voedselrestenvermaler......
Groet, Peter Christiaan.

--- Einde van citaat ---

Zo'n voedselrestenvermaler mag je niet gebruiken.
Zie o.a. http://www.vrom.nl/pagina.html?id=7760#a12.

Overigens vreemd dat je zo'n apparaat dan wel mag (ver)kopen.

Wat er verder beter niet door het riool kan vind je op de sites van de meeste waterschappen.
Bijvoorbeeld href=http://www.hhnk.nl/vraag_en_antwoord?RubIdt=405553, onder het kopje "Wat mag ik wel en niet door de gootsteen of de wc spoelen?".

Verder ben ik niet echt deskundig op het gebied  van riolering / rwzi.
Dus voor meer details moet je bij iemand anders zijn.
Groet, RvO

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie