Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Bewustzijn, mijn verhaal
Qwerty:
Waar het eigenlijk op neerkomt was dat ik zelf eerst niets van vegetariers begreep en het door het toeval eigenlijk ben geworden. En eigenlijk is het zo hetzelfde gegaan met veganisme.
Als je me een aantal jaar geleden had gezegd dat ik veganist zou worden had ik het misschien wel niet geloofd.
En nu kan ik bijna niet geloven hoe ik ooit niet veganist heb kunnen zijn en zo over veganisme heb kunnen denken.
Achteraf had ik graag gehad dat ik eerder bewust gemaakt was over dierenleed, maar ja...
Wat ik me eigenlijk afvraag; hoeveel weten de vegetariers hier eigenlijk van veganisme af? Hebben jullie je er wel eens in verdiept? En zo ja wat zorgt er voor dat jullie vegetarisme toch prefereren?
LelleL:
Lees eens verder mee het forum, er wordt zat over gebabbeld. En er lopen toch ook een aantal vegans rond.
lieve lijn:
--- Citaat van: Qwerty op 14 januari 2010, 06:43:02 ---Wat ik me eigenlijk afvraag; hoeveel weten de vegetariers hier eigenlijk van veganisme af? Hebben jullie je er wel eens in verdiept? En zo ja wat zorgt er voor dat jullie vegetarisme toch prefereren?
--- Einde van citaat ---
ik vind het een onhaalbare kaart in mijn geval. zo simpel is het..
Draek:
--- Citaat van: lijntje op 14 januari 2010, 22:41:31 ---
--- Citaat van: Qwerty op 14 januari 2010, 06:43:02 ---Wat ik me eigenlijk afvraag; hoeveel weten de vegetariers hier eigenlijk van veganisme af? Hebben jullie je er wel eens in verdiept? En zo ja wat zorgt er voor dat jullie vegetarisme toch prefereren?
--- Einde van citaat ---
ik vind het een onhaalbare kaart in mijn geval. zo simpel is het..
--- Einde van citaat ---
waarom onhaalbaar?
lieve lijn:
Omdat dit betekend dat ik op mijn werk nooit meer kan mee-eten als er iets gehaald wordt of bij vriendinnen die vega koken al erg lastig vinden (heb maar 1 vegavriendinnetje buiten topia) Niet dat ze hun best niet willen doen, maar zijn allemaal geen kookhelden zeg maar ;)
Als enige vega thuis in een gezin met allemaal carnivoren betekend dit dat ik de enige dingen die we nu met zijn allen kunnen eten ik dus ook niet meer eet. enzovoort enzovoort.
En dat ik t liefst vegan zou zijn betekend niet dat ik ook in een sociaal isolement wil raken... voor veel van mijn vrienden (en ook voor mij) hoort gezellig samen eten daar ook echt bij. Dat zou betekenen dat of ik altijd moet koken.. of dat we niet meer samen eten. Uiteten zou hier in de buurt ook echt niet meer gaan. Want hoe hip dat allemaal in grote steden kan, hier in roosendaal krijg je toch meestal gewoon een pastaatje met bergen kaas als je iets vega's wilt eten.
daarnaast zijn vegan koekjes enzo stervensduur en dat gaat bruintje niet trekken...
en niet te vergeten pap's honing 1x per jaar wil ik gewoonweg niet missen...
Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het niet zo goed mogelijk als binnen mijn mogelijkheden ligt probeer... Zo zal ik nooit zo melk drinken of ei eten. maar in heel veel dingen zit dat nou eenmaal in. (koekjes enzo) en die ga ik mezelf niet ontzeggen..
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie