Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Castratie/sterilisatie van huisdieren; voor jezelf, de wereld of het dier?
LelleL:
--- Citaat van: Poek op 12 februari 2010, 13:23:55 ---Je hebt natuurlijk ook kattenhaters die katten beschieten of vergiftigen. Maar in feite is een kat buiten ook juist onnatuurlijk, namelijk faunavervalsing. Niet dat die dode vogels mij heel veel kunnen schelen, maar vogelliefhebbers zullen er vast anders over denken.
Ik dacht er vroeger trouwens ook zo over als jullie, maar nu ik me er meer in verdiept heb niet meer.
--- Einde van citaat ---
Moet toegeven dat ik mezelf wel voorgenomen heb dat er geen katten meer bij mij in huis komen na deze twee (dat red ik vast een week), ivm vogels en vlinders en andere beestjes. Ik doe altijd ontzettend mn best al die beessies een onderkomen te geven, maar in feite creeer ik een lopend buffet voor mn katten. Da's ook niet leuk.
Sam:
Jammer dat deze draad helemaal niet meer over steriliseren/castreren gaat. In mijn ogen heeft castratie/sterilisatie helemaal niets te maken met binnenhouden of niet.
haantje:
Drie je-weet-wel-katers hier. Zoals hierboven ook al staat: er zijn genoeg poezen op deze wereld. De asielen zitten er vol mee.
In het begin hebben ze uitsluitend binnen gewoond, omdat er op 100m afstand van ons huis een autoweg is.
Na +/- 2 jaar langzaamaan naar buiten, want daar hadden ze toch wel heel veel zin in... In het begin schrokken ze overal van: auto's, tractors, F16's enz. Bijkomend voordeel, ze zijn nu (10 jaar later) nog steeds wel bang voor auto's en ze zitten nooit bij de weg.
Verder heb ik nog twee vrouwelijke cavia's en twee mannelijke hanen ;)
Die zijn hier afgelopen zomer als jonge haantjes gedumpt. Ik gok door iemand met een haan en hennen en dus kuikens. En tja, wat doe je dan met je hanenoverschot??
Laten we het positief bekijken: ze zijn in ieder geval niet in de soep beland.
Poek:
--- Citaat van: Sam op 14 februari 2010, 15:36:01 ---Jammer dat deze draad helemaal niet meer over steriliseren/castreren gaat.
--- Einde van citaat ---
Het is niet echt een discussiepunt, geloof ik... ik ken in ieder geval geen mensen die tegen zijn.
Lady d'Arb@ñville:
Nou laat mij dan een bijdrage proberen te leveren. Het is zeker niet dat ik tegen deze ingrepen ben hoor, maar we hadden vroeger een poes, en na enige tijd hebben mijn ouders haar laten steriliseren (castreren is geloof ik een beter woord als je dingen weghaalt). sindsdien had ze altijd last van wonden op haar achterpoten, die niet goed genazen, en waar vleeswildgroei optrad. Ze heeft vele jaren lang met een ingezwachtelde achterpoot moeten rondlopen, en uiteindelijk was het toch een keer genezen, wonder boven wonder. We denken dat het een hormoonkwestie was, maar het is al zo lang geleden dat ik me dat allemaal niet meer zo helder voor de geest kan halen. Het was best zielig voor die poes, maar het schijnt wel vrij uitzonderlijk te zijn. Ik heb in ieder geval nooit van vergelijkbare gevallen gehoord.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie