Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Castratie/sterilisatie van huisdieren; voor jezelf, de wereld of het dier?

<< < (7/8) > >>

Poek:

--- Citaat van: Urb@ñus op 15 februari 2010, 11:57:00 ---Het was best zielig voor die poes, maar het schijnt wel vrij uitzonderlijk te zijn. Ik heb in ieder geval nooit van vergelijkbare gevallen gehoord.

--- Einde van citaat ---

Ja, zo kom je ook niet echt overtuigend over als advocaat van de :devil:!

Kiwi:

--- Citaat van: Poek op 15 februari 2010, 11:47:30 ---Het is niet echt een discussiepunt, geloof ik... ik ken in ieder geval geen mensen die tegen zijn.
--- Einde van citaat ---

Draak toch zeker wel? Iets met dat je het dier de kans op voortplanting ontneemt?
Ja hoor, onlangs zelfs nog.  ::)

Poek:
Je zou het kunnen opvatten dat ie het als een noodzakelijk kwaad ziet. Bovendien was Sam hopelijk niet erop uit een discussie met Draek te gaan voeren ;)

LelleL:
Nou weet ik dat een van onze forummers Pien toch wel de nodige last heeft gehad met sterilisaties.
Twee honden en beide keren is het fout gegaan.
Hond 1 werd toch loops, althans daar leek het op, maar dat kon niet volgens de DA. Dus pilletjes tegen wat het dan ook moest zijn en heel veel kosten en gezeur voor hond. Heeft jaren geduurd.
Later kwam ze er door een andere DA achter dat ze toch niet alles weg hadden gehaald. De pillen die de hond al die tijd kreeg waren dus voor niks, hond was gewoon loops.

Hond 2, DA 2; hond gesteriliseerd en sindsdien niets dan ellende. Lijkt op het vorige probleem, maar niet helemaal hetzelfde.

Dat zijn toch twee hondjes die 'last' hebben gehad van de sterillisatie. Overigens zie ik het nut van honden laten helpen niet zo als ik het bij katten zie. Katten lopen vrij rond (vaak), maar een hond heb je als het goed is onder controle.
Maar het schijnt weer wel veel gezonder te zijn voor teefjes om ze te laten helpen en mannetjes honden kunnen wel heel erg irritant worden als ze niet geholpen zijn. Vraag maar aan mn been.

fem fatale:
Het schijnt bij teefjes de kans op borstkanker (of hoe dat dan ook heet bij hondjes) te kunnen verminderen, misschien. De dierenarts van mijn ouders was niet helemaal overtuigd. Maar er zijn hondenrassen waarbij het afgeraden wordt, omdat heel veel teefjes incontinent worden na de castratie (Shelties bijvoorbeeld, meer dan 50%, maar er zijn meer rassen).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie