Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Castratie/sterilisatie van huisdieren; voor jezelf, de wereld of het dier?
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: fem fatale op 15 februari 2010, 19:06:24 ---Het schijnt bij teefjes de kans op borstkanker (of hoe dat dan ook heet bij hondjes) te kunnen verminderen, misschien.
--- Einde van citaat ---
En op baarmoederkanker, daar overlijden ook veel oudere teefjes aan.
Sam:
--- Citaat van: Kiwi op 15 februari 2010, 14:12:18 ---
--- Citaat van: Poek op 15 februari 2010, 11:47:30 ---Het is niet echt een discussiepunt, geloof ik... ik ken in ieder geval geen mensen die tegen zijn.
--- Einde van citaat ---
Draak toch zeker wel? Iets met dat je het dier de kans op voortplanting ontneemt?
Ja hoor, onlangs zelfs nog. ::)
--- Einde van citaat ---
Ja, dat was eigenlijk mijn trigger voor een nieuwe draad. Niet zozeer uit op discussie met Draek, wel nieuwsgierig hoe anderen er over denken. Grotendeels hetzelfde dus, maar er zijn ook mensen die niet steriliseren/castreren maar dan wel binnenhouden. Binnenhouden vanwege verkeer, stelen, anderen geen overlast aandoen vind ik valide argumenten, maar binnenhouden als vervanging van sterilisatie/castratie dus niet, omdat je het dier dan wel de mogelijkheid tot voortplanting ontneemt, maar niet de behoefte. En da's zielig :P
lieve lijn:
Vlinder is met 6 maanden gesteriliseerd.
met stip op 1 natuurlijk voor het dier: krols worden is voor een kat echt niet leuk, bezwangerd worden is voor een poes nog minder leuk katachtigen ervaren pijn als ze bezwangerd worden) daarnaast krijgen veel katn als ze ouder worden last van allerlei enge aandoeningen aan hun vrouwelijke geslachtsorganen en is de ingreep als ze jong zijn een stuk minder zwaar (het voorkomen is beter dan genezen idee) de pil is in mijn ogen geen oplossing omdat ze daar ook ziek van worden op de lange termijn
voor de wereld: fijne bijkomstigheid: dat mijn heerlijke knuffel bastaard geen nieuwe bastaardjes op de wereld zet, er zijn al zoveel poesjes zonder fijn thuis.
voor mezelf: fijne bijkomstigheid: ik hoef me niet druk te maken dat als ze buitenspeelt de buurkater zich komt uitleven, of dat ze zwanger thuis komt, want naast dat het een grote verantwoordelijkheid is, is het ook een dure grap
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie