Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Unificatie van dierenrechten en diepe ecologie
Lady d'Arb@ñville:
Ik heb toch even getracht de laatste twee alinea's te lezen. Weer stuit ik op het punt dat het vooral als luchtfietserij op me overkomt, die voorbijgaat aan de natuur van de mens en diens sociale en politieke organisatie. Kleine gezinnen? Soberheid? Veganisme? Volgens mij kan je net zo goed bepleiten om weer terug in holen te gaan wonen - het gaat niet gebeuren. Enige visie ontbreekt hoe de theorie in praktijk gebracht kan worden ontbreekt. De mens wil graag in een betere wereld leven, zolang de beperkingen daarvan maar zijn buurman treffen en niet hemzelf.
standaard:
--- Citaat van: Urb@ñus op 20 februari 2010, 12:12:41 ---Enige visie ontbreekt hoe de theorie in praktijk gebracht kan worden ontbreekt. De mens wil graag in een betere wereld leven, zolang de beperkingen daarvan maar zijn buurman treffen en niet hemzelf.
--- Einde van citaat ---
Maar dat betekent nog niet dat er niet over nagedacht kan worden? Des te meer mensen dat doen, des te groter de kans op succes.
@rno:
Op een Amerikaanse website voor veehouders (of zoiets) las ik dat je een bepaalde (gefokte) rundersoort moet blijven eten om te voorkomen dat ze uitsterven. Ze zouden anders namelijk niet meer gefokt worden.
'Have any of you ever visited a real farm to see the circle of life? Here in Upstate NY we are preserving a variety of beef breeds headed towards extinction. Only a market for their meat will save them from disappearing. Each grass fed beef farm that falls is turned to more plastic home subdivisions. I commend this man for helping farmers bring great beef to the consumer, and in the process keeping green pastures green.'
LelleL:
Kijk dat vind ik dan wel weer een interessante gedachte. Niet zo zeer het uitsterven van dat beest, maar dat zonder die vleesproductie ook veel groen verdwijnt.
Maar dan denk ik meteen dat men dan behoefte heeft aan meer plantaardig voedsel, en dat die grond dan daarvoor gebruikt moet worden?
standaard:
Koe zet plantaardige voeding om in warmte, beweging en stront. Alleen dat laatste kan hergebruikt worden. Voor het overige is het rendement laag.
In dat uitsterfverhaal zit natuurlijk bewust een denkfout, maar dat snapt de gemiddelde Amerikaan toch niet.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie