Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Unificatie van dierenrechten en diepe ecologie
LelleL:
En hoe zit het met Sams vraag? (Ik begin al nooit aan zulke lappen tekst, tenzij ze door bekenden op het forum zijn geschreven).
Flapke:
Met wenkbrouwen epileren vermoord ik wel heel veel cellen en waarschijnlijk ook haarfollikelmijten . Ik epileer niet uit hygiene maar ijdelheid, dus luxebehoefte lijkt me dan.
Hoe zit het daarmee ?
Ik zit nu voor de leut wat te typen en daar gaan ook cellen van dood. (aan de andere kant heb ik een broodje gegeten dus dat is wel goed voor de biodiversiteit in het toetsenbord)
Als soorten niet uit zouden mogen sterven, hadden wij hier ook niet mogen zijn, daar zijn ook soorten voor uitgestorven
Als een planten- of diersoort uitsterft is dat even erg als het uitsterven van de mensheid, hoe erg is dat dan ?
Moet de natuur dan stil gaan staan ? Er komen ook nieuwe soorten bij, moet dan alles bewaard blijven ? Mi onmogelijk.
Dat geen kinderen krijgen wordt ook wel door de natuur geregeld, volgens mij zijn er steeds meer mensen onvruchtbaar.
Stijn Bruers:
--- Citaat van: Flapke op 19 februari 2010, 12:52:11 ---Met wenkbrouwen epileren vermoord ik wel heel veel cellen en waarschijnlijk ook haarfollikelmijten . Ik epileer niet uit hygiene maar ijdelheid, dus luxebehoefte lijkt me dan.
Hoe zit het daarmee ?
--- Einde van citaat ---
Ijdelheid vind ik op zich niet zo goed, maar als je bij dat epileren cellen doodt, dan zijn dat echt wel detaildetails... Laten we eerst de duidelijke luxedingen met een duidelijk hoge milieu-impact aanpakken
--- Citaat ---Als soorten niet uit zouden mogen sterven, hadden wij hier ook niet mogen zijn, daar zijn ook soorten voor uitgestorven
--- Einde van citaat ---
Is dit geen vreemd argument? Het gaat om het uitroeien van soorten door ons gedrag. Je zou 'soorten' ook eens kunnen vervangen door "mensen" (of volkeren), en dan kijken waar je redenering toe leidt...
--- Citaat ---Als een planten- of diersoort uitsterft is dat even erg als het uitsterven van de mensheid, hoe erg is dat dan ?
--- Einde van citaat ---
erg genoeg... Niet te onderschatten erg...
--- Citaat ---Moet de natuur dan stil gaan staan ? Er komen ook nieuwe soorten bij, moet dan alles bewaard blijven ? Mi onmogelijk.
--- Einde van citaat ---
Wij zorgen voor een vroegtijdige uitsterving. Soorten mogen uitsterven net zoals mensen mogen sterven, maar wij mogen niemand vermoorden. Ik ben tegen moord, maar je gaat toch niet zeggen dat ik wil dat een mensenleven dan maar stil moet staan? En je gaat toch niet zeggen dat moorden niet zo erg is omdat er toch nieuwe mensen geboren worden? En je gaat toch niet zeggen dat moorden gerechtvaardigt is omdat we toch niet alles kunnen bewaren?
Stijn Bruers:
--- Citaat van: Sam op 18 februari 2010, 14:38:25 ---
--- Citaat ---veganisme (geen gewervelde dieren en hun producten gebruiken).
--- Einde van citaat ---
???
Waarom kom je dit soort dingen eigenlijk hier posten? Je post dit identieke verhaal (net als je vorige post meer een column dan een post op een forum) ook al op Indymedia.be en op Veganisme.org. Wat wil je er mee bereiken?
--- Einde van citaat ---
gewoon, mensen wat informeren over deze ethiek lijkt me belangrijk. En dan kunnen we erover van gedachten wisselen...
LelleL:
Dan is het misschien een idee dat je je eerst even voorstelt en wat rondkijkt, meepraat. Op zoveel mogelijk forums gewoon je verhaaltje knippen en plakken snap ik persoonlijk niet zo, maar goed dat ben ik.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie