Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Wildtuinieren (Guerilla Gardening)

<< < (3/5) > >>

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: (Lelle) op 25 maart 2010, 12:14:44 ---Dat guerilla gardening, waarom gebeurd dat eigenlijk 's nachts? Lijkt me onhandig.
Of is het werkelijk niet toegestaan?

--- Einde van citaat ---

Dat is volgens mij vooral voor degenen die grote stukken braakliggende grond van de gemeente gaan cultiveren.

lieve lijn:
Mijn vader plant elk jaar van de bergen bollen die hij koopt een deel in de afzichtelijke haag die in het gemeenteperk voor de deur groeit. Vorig jaar hadden ze van de gemeentedienst ze eruit gehaald  >:( echt stom!

haantje:
Gezien, vlakbij mijn werk: violen rond drie bomen. Stond er fleurig bij allemaal!

Lovelocker:

--- Citaat van: fem fatale op 24 maart 2010, 12:55:57 ---Ik heb een wildtuinierenvraagje: er zijn hier op de stoepen van die boomuitsparingen, met boom, en verder aangetrapt zand, waar altijd hondenpoep ligt. Ziet er niet tof uit, zou je daar nog iets kunnen planten, of is dat zielig voor de boom?

En wat het doet het goed in zo'n beperkte ruimte, met veel schaduw, en een boom die al voedsel uit de aarde haalt (al kan ik natuurlijk wel proberen om iets te bemesten).

--- Einde van citaat ---
Als het heel hard is, dan is het voor violen ook moeilijk. Je zou Geraninium macrorrhizum, Pachysandra terminalis, Campanula porteschligiana kunnen proberen. Als je ze eenmaal herkent is daar wel gratis aan te komen.

LelleL:
Ik vind het wel jammer dat je je niet gewoon ergens kan aanmelden bij een GG groepje.
Ik weet zelf veel te weinig van plantjes af om iets toe te voegen ergens, zomaar. Maar het lijkt me wel een leuke bezigheid waarbij je nog wat van anderen kunt leren.

Eerst toch maar met mn eigen achtertuin gaan beginnen. Ziet er inmiddels aardig miserabel uit ipv leuk en vrolijk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie