Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Mag ik het zout?

(1/11) > >>

Christiaan:
En niet zeiken als ik maar blijf schudden: er is geen enkel overtuigend bewijs dat het slecht voor je bloeddruk is, of dat je er dood van gaat.

Blijft alleen peper nog over van de uitspraak van Bart dat als zout en peper tegenwoordig als voedingsadditief nooit goedgekeurd zouden worden.

M.:
Mooi zo! Ik vind het altijd erg vervelend als ik weer opmerkingen krijg over mijn zoutgebruik (vooral als het van mensen is die zelf hun hele leven al kettingrokers zijn).

B@ñ@ñenschuimpje:

Mooi, daar kan ik ook lekker iemand mee voor de oren slaan. Ik wil graag wat zout door mijn eten gekookt, ik vind het puur naatje om het er op mijn bord pas door te roeren.

Eelco:
Mooi zo! Ik kook allesbehalve zoutarm, want het eten moet wel smaken. Na een weekje 'Honig Vertrouwd' à la mamma ben ik er echter vrij zeker van dat ik nog steeds veel minder zout gebruik dan wat in de pakjes gaat (zo, heb ik dat stokpaardje ook weer eens bereden).

karl:
Ik hoor al veertig jaar dokters waarschuwen tegen zoutgebruik. Er zou vanuit de medische wereld eigenlijk excuus moeten gevraagd worden voor zoveel jaren verkeerde voorlichting. De pretentie vanalles voortdurend voor te schrijven met als hoger doel: gezond en langer leven, maar dan wel erg saai.
Wij gebruiken ook bijna geen zout, mede door die waarschuwingen. Nu neemt te veel zout gebruiken wel de smaak van eten wat weg en het wordt ook een gewoonte met weinig zout te eten. (Het zit ook al in veel voedingswaren, zoals brood.)
Maar toch ga ik nu ook wat minder behoedzaam met zout omspringen, want soms verhoogt het toch de smaaksensatie.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie