Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Mag ik het zout?
M.:
Mijn oma kreeg ook te weinig zout binnen. Ik weet niet meer wat voor klachten ze precies had, maar ze was al tien keer binnenste buiten gekeerd en toen bleek het zoiets simpels te zijn als te weinig zout eten.
koekje:
--- Citaat van: Annemieke op 27 juli 2011, 20:30:53 ---
--- Citaat van: koekje op 27 juli 2011, 17:59:44 ---Ik merk wel dat ik sneller en meer vocht vasthou als ik zoute dingen (of bij mn schoonmoeder) heb gegeten.
--- Einde van citaat ---
Ik ook. In mijn buik, die groeit vooral na een pizza met kaas zienderogen.
--- Einde van citaat ---
Ik met name in voeten en handen/vingers. En dat is met name onhandig, want kan ik mn schoenen niet meer aan en krijg ik zere voeten. Die lijn boeit me niet zo, ik ben toch geen mager poppetje.
Ik vind het vervelend dat als ik veel zout heb gegeten, ik zoveel dorst krijg dat ik het niet meer kan bijdrinken.
Nevyn:
Mijn moeder is nog van de lichting die zoutarm moest eten bij hoge bloeddruk. Inmiddels is ze dat zo gewend dat ze niet lekker wordt als ze een aantal dagen achter elkaar 'te veel' zout binnen krijgt, bijv. na een aantal dagen achter elkaar in een restaurant eten.
Uniflame:
Mijn moeder kookte vroeger best zout, en nu vind ik het helemaal niet meer zo lekker. Ik gebruik haast nooit zout in mijn gerechten. Meestal andere kruiden om zaken op smaak te brengen. Ik ging er altijd vanuit dat zout ongezond was en dat het dus niet erg is om geen zout te eten. Ik wist niet dat je van te weinig zout ook klachten kunt krijgen.
Poek:
--- Citaat van: Christiaan op 27 juli 2011, 13:01:51 ---En niet zeiken als ik maar blijf schudden: er is geen enkel overtuigend bewijs dat het slecht voor je bloeddruk is, of dat je er dood van gaat.
--- Einde van citaat ---
--- Citaat van: niewied op 24 februari 2012, 16:15:03 ---Weet u wat ongezond is: zout. Als je twaalf boterhammen eet heb je al zes gram zout binnen de maximale dagelijks toegestane hoeveelheid. Dat zegt het RIVM. Telkens heeft dat RIVM iets waarmee het aandacht probeert te trekken. Zo laat het zien hoe belangrijk dat instituut is. En als ze daar niks weten te bedenken, roepen ze hard: niks aan de hand.
--- Einde van citaat ---
Maar zijn de zorgen van het RIVM terecht of heeft Christiaan gelijk?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie