Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Mag ik het zout?
Hizikigrrrl:
In Nederland is 80% vh kraanwater ongechloreerd.
Muis:
Ja? Weer wat geleerd.
greet:
Maar als je het een uurtje laat staan in een fles met open dop, of in een karaf, is de chloor verdampt. Dat is handig, want veel mensen lusten niet te veel chloor in hun water.
Hier drinken wij altijd kraantjeswater, trouwens, ik rechtstreeks van de kraan, en mijn vriend vult flessen en zet die in de ijskast. Flessenwater is gewoon belachelijk duur in verhouding, ook nog trouwens.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Muis op 28 februari 2012, 09:56:56 ---Ja? Weer wat geleerd.
--- Einde van citaat ---
Ik wist het ook niet, maar was onlangs op zoek naar het gehalte aan magnesium in kraanwater en kwam toen die 80% tegen.
Ik denk dat een gedeelte van die verkeerde beeldvorming komt door gerelateerd nieuws en info uit Amerika, waar chloor wel gebruikt moet worden om het water te reinigen.
Van Wiki:
--- Citaat ---Several alternatives to traditional chlorination exist, and have been put into practice to varying extents. Ozonation is used by many European countries and also in a few municipalities in the United States. Due to current regulations, systems employing ozonation in the United States still must maintain chlorine residuals comparable to systems without ozonation.
--- Einde van citaat ---
Muis:
Ja ik keek van de week toevallig Man woman wild op Discovery en die maakten oud flessenwater drinkbaar door chloor en meen jodium toe te voegen en toen werd er verteld dat er in kraanwater ook chloor zat.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie