Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Mag ik het zout?
Temari:
...Maar je weet ten slotte maar nooit waar je jezelf ineens verzeild kunt vinden. :P
greet:
--- Citaat van: Muis op 28 februari 2012, 22:34:41 ---En het gewoon koken?
Niet dat ik van plan ben om naar dat soort landen te gaan.
--- Einde van citaat ---
Dat kan ook, maar je hebt als je in de jungle trekt toch een paar liter water per dag nodig, en als je dat op een kampeervuurtje moet warmen... En met de pilletjes is het gewoon een liter water, 1 pilletje, 1 uurtje laten staan in je drinkenbus en klaar. En als je na dat uur je drinkenbus wat laat openstaan, is de chloor helemaal bijna niet meer te proeven, dus dat valt allemaal wel mee.
Bovendien kon je overal wel limonade kopen, en dat dronken we dan ook veel (heb nog foto's van hutje in midden van jungle, komen zo'n 10 toeristen per dag langs en dan is het echt veel, helemaal afgeplakt met coca-cola en inca-cola stickers, super flashy, en als je naar het (woon)hutje ernaast ging roepen, kwam er iemand achter de toog warme halve litertjes verkopen)
Echt vreselijk, trouwens, die inca-cola.
Temari:
Ik had trouwens een goed waterfilterding voor in de bergen, maar die heb ik per ongeluk bij m'n ex gelaten :frusty:
Je hebt ook druppeltjes, die je dan een half uur moet laten staan, ook op chloorbasis.
RvO:
--- Citaat van: greet op 28 februari 2012, 22:48:22 ---....En als je na dat uur je drinkenbus wat laat openstaan, is de chloor helemaal bijna niet meer te proeven, dus dat valt allemaal wel mee....
--- Einde van citaat ---
Mijn ervaring is toch een slag verschillend. Gelukkig, blijkbaar kan het tegenwoordig beter :)
--- Citaat van: Muis op 28 februari 2012, 22:34:41 ---En het gewoon koken?
--- Einde van citaat ---
Koken, microfilters, chemie in diverse vormen, alles doodt sommige "gevaren" wel en andere niet. En er zijn allerlei praktische zaken (Houtvuurtje maken om water te koken is halverwege de Sahara niet zo'n goed idee, want weinig brandhout >:(.)
Kortom weet wat je doet voor je vertrekt uit "de lage landen".
Muis:
Ja dat klinkt allemaal logisch idd.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie