Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Mag ik het zout?
koekje:
Ik merk wel dat ik sneller en meer vocht vasthou als ik zoute dingen (of bij mn schoonmoeder) heb gegeten.
Christiaan:
--- Citaat van: koekje op 27 juli 2011, 17:59:44 ---Ik merk wel dat ik sneller en meer vocht vasthou als ik zoute dingen (of bij mn schoonmoeder) heb gegeten.
--- Einde van citaat ---
Dat gaat maar om de lijn.
Robjee:
--- Citaat van: Christiaan ---En niet zeiken als ik maar blijf schudden: er is geen enkel overtuigend bewijs dat het slecht voor je bloeddruk is, of dat je er dood van gaat
--- Einde van citaat ---
Zonder meer een interessant onderzoek. Wel belangrijk denk ik om het onderzoek goed te lezen.
De meta-analyse bevestigt namelijk de resultaten uit eerdere onderzoeken dat zoutreductie de bloeddruk in beperkte mate verlaagt.
Het onderzoek geeft ook aan dat er nog onvoldoende bewijskracht is om uit te sluiten dat zoutreductie de mortaliteit en het risico op hart- en vaatziekten verlaagt.
Annemieke:
--- Citaat van: koekje op 27 juli 2011, 17:59:44 ---Ik merk wel dat ik sneller en meer vocht vasthou als ik zoute dingen (of bij mn schoonmoeder) heb gegeten.
--- Einde van citaat ---
Ik ook. In mijn buik, die groeit vooral na een pizza met kaas zienderogen.
karl:
Om nog te zwijgen over de grote dorst die je soms hebt na het eten van een zeer zout gerecht in een restaurant. Nog meer vocht dus.
Nog een medische bedenking: ik hoorde laatst dat een oudere dame die cholesterolverlagende middelen nam (een alom verspreide voorschrijfmode
van dokters overigens) en ook nog zoutloos at,
een inzinking kreeg door te kleine zoutinname. Dat krijg je dan door alles erg goed te willen doen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie