Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
21 dagen Fruitarier voor Wakker Dier
Uniflame:
Op fris en fruitig loopt er een actie om 21 dagen als fruitarier te leven voor wakker dier. Dit gaat van start in Januari 2012.
Lees er hier meer over: http://www.frisenfruitig.nu/
Ik weet nog niet of ik mee ga doen. Het klinkt wel als een goed iets om te doen, maar ik heb echt geen idee of ik zo'n dieet zou volhouden. Tevens denk ik dat ik hem om budget redenen niet ga redden. Ik denk namelijk niet dat ik mijn vriend zo gek krijg, dus dat wordt dubbel koken.
Wat vinden jullie van het initiatief? Wie overweegt er om mee te doen?
Hizikigrrrl:
Zelf snap ik niet waarom bananen wel mogen en wel tomaat, maar geen bladgroenten?
Kiwi:
Volgens mij hierom: "Fruitarische producten zijn levensmiddelen die je kunt consumeren zonder dat een ander organisme er last van heeft. Je kunt er zoveel van plukken als je wilt zonder dat de bron daarvan sterft."
Hizikigrrrl:
Dat weet ik en juist daarom snap ik het niet. Bladgroenten kun je immers plukken en die ontwikkelen dan weer nieuw blad. Bovendien kunnen ze zich uitzaaien. Een tomatenplant is hier maar een eenjarige, dus die gaat ook dood na het seizoen. En moet dan opnieuw gezaaid worden.
Wat de bananen betreft: de actie is er op gericht om mensen meer te laten nadenken over waar hun eten vandaan komt, wat ik ondersteun, maar bananen komen weer van ver. Niet dat ze dan meteen milieuonvriendelijk zijn, mits je ze wel bio of OKE koopt, maar ik vind het zelf dan niet heel erg als bewust overkomen, zeker niet als je ziet hoe streng het dieet is.
MaartenP:
Wakker Dier is niet eens tegen het eten van vlees, dus ik zie de link tussen fruitarisme en die organisatie niet zo...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie