Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Mens en dier, en onze vreemde relatie
Temari:
Ben je er zelf al wat meer over uit, Lijn? En heeft je schoonzus nog een uil besteld?
lieve lijn:
Schoonzusje gaat ws voor half jaar naar australië met der vriendje komend jaar dus t hele uiltjes verhaal is een beetje van de baan. Het wat ze in de tussentijd met der caafje en vogel gaat doen ::) Ik probeer me er maar niet mee te bemoeien... Denk dat ik dat alleen maar fout kan doen. Heb wel tegen mijn vriend verteld wat ik gelezen heb over uilen als huisdier een aangegeven dat ik het moeilijk vind omdat ik bang ben dat ze denken dat ik alleen met dat soort info zou komen omdat ik sowieso al tegen ben. (dat is misschien ook wel zo maar goed, dat wil niet zeggen dat ze niet mag nadenken ;D)
Dus mocht er nog een x iets geopperd worden, dan gaat mijn vriend me helpen, het subtiel duidelijk te maken
Had wel al bedacht dat als de caaf ergens naar toe moet, ik wel opvang ga spelen, maar dan komt er wel meteen een vriendje bij ;D
Temari:
hihi, mooi! :)
haantje:
Jeuj, één caaf alleen is dierenmishandeling.
En jeuj, want niks leukers dan caven.
En jeuj, want ze worden ook nog eens gelukkig van je groente- en fruitresten. Heel praktisch.
Hizikigrrrl:
Hoe breng je iets al tactisch liegend geheel terloops ter sprake:
online kwam je heel toevallig iemand tegen die ook dol is op uilen en zelfs een kerkuiltje als huisdier heeft gehad en oi wat was het een schattig en leuk en aanhankelijk dier, maar
a. het ging dood na een zeer ellendig en lang zieknest vanwege het niet voeren van prooidieren,
b. ze werd zelf lichtelijk onwel iedere keer dat ze het dier een bevroren muis toe schoof,
c. het dier kreeg last van zijn/haar hormonen en probeerde die te botvieren op de kat die vervolgens door de dierenarts behandeld moest worden aan bijt- en krabwonden en daarna zware paniekaanvallen kreeg bij iedere oehoe (of wat voor geluid een kerkuiltje ook maakt),
of d. in een onbewaakt ogenblik at het uiltje haar hamster/muis/cavia/vogeltje op.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie