Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Mens en dier, en onze vreemde relatie

<< < (6/10) > >>

lieve lijn:
Haha hizzi jij maakt t wel heel erg! Ik stel t even uit, en idd de combi caaf uil ga ik zeker gebruiken :p

Enelya:
wat betreft de dierentuinen:
die zijn verplicht mee te werken / projecten op te zetten als het uit zetten van bedreigde diersoorten / educatie om diersoorten in stand te houden etc.

wat betreft liefde voor dieren:
Ik denk dat je wel van dieren kunt houden en ze tegelijkertijd kunt mishandelen (uit onwetendheid of niet willen weten). Mijn moeder verzorgt mij ook heel goed en komt regelmatig spulletjes brengen terwijl ze weet dat ik sommige spulletjes helemaal niet wil. Toch houd ze veel van mij.
ik maak me er ook vaak kwaad om en noem dingen dierenmishandeling, waarop zeer geschokt word gereageerd...

RvO:

--- Citaat van: cal¡mero op 25 november 2011, 20:29:02 ---... Ik kan me wel een dierentuin herinneren (Rhenen?) met een berenbos oid dat vrij groot was, maar toch.  ...
--- Einde van citaat ---
Het berenbos in Ouwehands (Rhenen) vind ik dan juist wel een goed initiatief. Daar worden beren uit circussen ed opgevangen. Deze dieren kan je niet in "de natuur" loslaten; ze redden zich daar niet; ze zouden een langzame dood sterven. Artikeltje: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/25095-berenbos-in-ouwehands-zoo-en-stichting-alertis.html.

Een andere verhaal, over het dilemma: mens ~ dier: http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/documentaire/s/reporter-schoonmoeder-natuur.html

Een beetje late reactie, maar na het zien van deze docu schoot me het berenbos weer te binnen.

RvO:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 11 december 2011, 23:53:50 ---;.... bij iedere oehoe (of wat voor geluid een kerkuiltje ook maakt) .....

--- Einde van citaat ---
Oehoe? Niet helemaal:  ;).
Voor een echte oehoe moet je bij de Oehoe zijn. De Bosuil heeft een eigen versie van oehoe: Hier word ik nou helemaal vrolijk van  :D. Het begin van de lente. Ze beginnen vaak al eind januari te roepen.

Ja, off topic, maar kon het even niet laten.

lieve lijn:
De uil is er gelukkig nog steeds niet. Maar vriendje is inmiddels ook van de baan.
Er is wel een konijntje bijgekomen. Zit in een ander hok dan de caaf. Ik weet ook niet hoeveel die twee aan elkaar hebben.
Schoonzusje begon van de week weer over de uil... kreeg spontaan weer buikpijn.

Maar heb besloten dat ik ga zeggen dat ik zo'n naar artikel gelezen heb en dat ze wel goed moet opletten omdat ik haar fasinatie snap maar dat ik niet wil dat ze dadelijk met onhandelbaar dier zit. (En dat het natuurlijk niet representatief is dat die man zegt dat ie geen problemen heeft, het is zijn brood)

Toch blijft de vraag van dieren houden en dieren houden in mijn hoofd aanwezig. Want ik denk dat t lastig blijft die grens aan te geven.
Ik vind dat mijn katten gewoon onze huisgenootjes zijn. En doe er alles aan om hun leven zo aangenaam mogelijk te maken (daarom zijn t er bijvoorbeeld twee en niet een, heb ik goed gezocht zodat de karakters bij elkaar passen etc.).

Ik hoor toch nog vaak dat mensen dieren "aanschaffen" (want in huis halen vind ik toch bewuster klinken) in een opwelling.. Hoe gaan jullie daar mee om?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie