Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Mens en dier, en onze vreemde relatie
Poek:
Leuk ja! Doet me aan Mutts denken.
lieve lijn:
@calimero het feit dat deze man haar de dierenvriend noemde maakte me vooral pissig omdat het eigenlijk het algemene beeld is. Terwijl ik juist dieren houden niet hetzelfde vind als dierenvriend zijn. Deze man haalt een paar weken oude uilen bij de moeder weg om ze met de hand te voeren en zo tam te krijgen. En vertelde me heel stoer hoe hij zijn oehoe liet opfokken door een rotweiller en vervolgens de uil de hond liet pakken (als je echt zo van je dieren houdt bescherm je je uil toch daar tegen, zoveel stress kan niet goed zijn voor t beest).
Schoonzusje overweegt nu serieus een kerkuiltje in huis te halen ::)
Temari:
--- Citaat van: lieve lijn op 25 november 2011, 07:26:03 ---Wat vind jij dierenliefde?
--- Einde van citaat ---
Ik denk dat in algemene zin ergens liefde voor hebben zoiets betekent als dat je het onderwerp van je liefde kunt laten zijn wat het is, dat je het niet wil aanpassen, veranderen, naar jouw hand wilt zetten. Dat je het kunt waarderen zoals het nu is. Als je van uilen houdt, dan zou je ze dus niet uit bomen willen gaan halen of ze hoeven te veranderen in aanhankelijke schootdiertjes, dan ga je af en toe naar het bos, of iets dergelijks. Als je van cavia's houdt, dan zou je dus mijns inziens de sociale natuur van de cavia volgen en hem niet in eenzaamheid opsluiten.
Heb je jouw ideeën besproken met je schoonzus?
Supplement:
Ja, Mutts is ook leuk (maar niet zo leuk als Sinfest ;))!
lieve lijn:
T ligt allemaal nogal gevoelig. En juist omdat ik dus t idee heb dat ik zelf nog voor mezelf nog niet duidelijk heb waar die grens ligt ben ik ook een beetje huiverig daarvoor.
Daarom ben ik juist benieuwd naar wat jullie echte dierenliefde vinden ;)
RvO:
--- Citaat van: lieve lijn op 27 november 2011, 22:56:48 ---Schoonzusje overweegt nu serieus een kerkuiltje in huis te halen ::)
--- Einde van citaat ---
GESCHOKT. :( :(
Kan dat, mag dat zomaar in NL?
Ooit had je zo ongeveer een vrachtwagen vol vergunningen nodig om alleen maar tijdelijk een gewonde uil op te vangen.
Aanvulling: als het gaat om mensen die serieus uilen opvangen, OK. Maar een uiltje als huisdiertje? Brrrrrrrrrrr. En wat over een paar maanden, wanneer het kuikentje een serieuze uil wordt.
Excuses, een nogal primaire reactie, maar ik ben serieus geschokt.
Hoe werken vergunningen tegenwoordig? Vogelbescherming bellen? Tsja dat doet natuurlijk de verhoudingen in de familie ook geen goed...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie