Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

“Eten vegetariërs wel vis?”

<< < (3/10) > >>

MaartenP:
Ik reactie op Sedna: volgens mij is de meest gangbare definiotie van vegetariër iemand die geen vlees eet maar ook geen vis en schaaldieren. Ik verbaas me een beetje over jouw opmerkingen. Als je ergens vegetarisch eten besteld mag je er toch ook vanuit gaan dat er geen vis is zit. (En de reden dat iemand geen vis eet is me dan om het even.)

Amarillo:

--- Citaat van: Draek op 02 december 2011, 17:45:15 ---
--- Citaat van: Poek op 02 december 2011, 13:40:07 ---
--- Citaat van: Sedna op 02 december 2011, 13:34:14 ---Een vegetariër wil hiervoor niet verantwoordelijk zijn en eet dus ook geen vis.

--- Einde van citaat ---

Serieus? De Nederlandse Bond voor Vegetariers denkt namens alle vegetariers te kunnen spreken? Gebruiken ze vaker dit soort teksten of is het door een domme stagiair geschreven?

--- Einde van citaat ---

Waarom zou je anders geen vis eten?? Of is er nog een andere reden om geen vis te eten dan?

--- Einde van citaat ---

Drakie, heb jij het nog nooit geroken ofzo? ;)

Draek:

--- Citaat van: cal¡mero op 03 december 2011, 01:13:10 ---Drakie, heb jij het nog nooit geroken ofzo? ;)

--- Einde van citaat ---

haha.. ja dat is ook een goede reden ;)

Ik snap dat Poek gewoon het onvolledig vind en vooral niet correct geformuleerd.

Zo kan je het lezen. Ik denk dat ik wel snap in de context van NVB infoblad dat het er zo staat.

Sedna:

--- Citaat van: MaartenP op 03 december 2011, 01:06:11 ---Ik reactie op Sedna: volgens mij is de meest gangbare definiotie van vegetariër iemand die geen vlees eet maar ook geen vis en schaaldieren. Ik verbaas me een beetje over jouw opmerkingen. Als je ergens vegetarisch eten besteld mag je er toch ook vanuit gaan dat er geen vis is zit. (En de reden dat iemand geen vis eet is me dan om het even.)

--- Einde van citaat ---

Ik eet ook geen vis omdat ik me zelf pas vegetarier vind als ik ook geen vis eet. Maar ik weet dat er mensen zijn die zich zelf vegetarier noemt en wel vis eten. Ik zou me zelf dan geen vegetarier noemen als ik vis eet maar andere mensen weer wel. Mark Bittman noemt zich zelf Vegan-till-18.00 . Hij heeft het zelf verzonen omdat hij vegetarisch eet maar zoveel mogelijk veganistisch eet. Hoe ieder het wilt noemen , noemt hij het. Het belangrijkste is dat we met zn alle heel goed bezig zijn. Helemaal vergeleken bij alle vleeseters. Ze hebben eens berekend. Een vegetarier rijdend in een humer is miljeu vriendelijker dan een vleeseter op de fiets.

Temari:
Wanneer (als) je antwoord terug krijgt van de NVB, wel daarover een berichtje plaatsen hè! :) Ben wel benieuwd naar wat ze zeggen!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie